پیشگیری از کم فروشی ۶۰۰ میلیون تومانی برای عرضه سیب و پرتقال در تهران

به گزارش گروه اجتماعی رکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، خردادماه سال جاری طرح خالص فروشی میوه و شیرینی از سوی رئیس اتاق اصناف به تمامی اصناف کشور ابلاغ شد و بر این اساس تمامی فروشندگان میوه و شیرینی می‌بایست کالای خود را بدون احتساب وزن جعبه به مردم عرضه کنند، اما گزارش‌های مردمی حاکی از رعایت نشدن این مصوبه به ویژه در شب عید بود.

تیم ویژه گشت مشترک تعزیرات حکومتی با توجه به مهم و ملی بودن این مساله و با رویکرد پیشگیری از اجحاف در حق مردم، امروز به یکی از مراکز عرضه میوه تنظیم بازار Store رفت و در بازرسی نامحسوس بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت این تیم ویژه مشخص شد که متاسفانه خالص فروشی در تعدادی از مراکز عرضه میوه تنظیم بازار رعایت نمی‌شود.

این گشت نامحسوس با حضور رئیس شعبه این تیم ویژه با رویکرد اصلاح تخلف به تبیین تخلف برای فروشنده پرداخت و فروشنده نیز پس از اطلاع از مصوبه قیمت‌های خود را اصلاح کرد.

امید شهرآبادی رئیس شعبه این تیم ویژه می‌گوید: با احتساب حجم سیب و پرتقال تنظیم بازار استان تهران می‌توان گفت که با پیشگیری از این تخلف، از حدود ۶۰۰ میلیون تومان کم فروشی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به عمومی بودن این تخلف در سطح کشور، ترتیبی اتخاذ شده که گشت‌های مشترک در سراسر کشور از فردا توجه ویژه‌ای به رعایت مصوبه خالص فروشی داشته باشند.

گفتنی است، هموطنان می‌توانن شکایات خود را در سامانه اینترنتی WWW.T۱۳۵.IR و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و شماره تلفن ۱۲۴ بازرسی صنعت، معدن و تجارت ثبت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟