نقش همیاران پلیس در کاهش ۱۲ هزار نفری تلفات رانندگی

سردار تقی مهری رئیس پلیس Police راهور ناجا در مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس که در دبستان سعادت برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 10 سال است که همکاری خوبی بین وزارت آموزش‌ و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک انجام شده است.

وی ادامه داد: شعار همیاران پلیس در نوروز 97، « پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است که امیدوارم وظایفی که بر عهده همیاران پلیس است به خویی از عهده‌اش برآیند.

سردار مهری با بیان اینکه تعطیلات نوروز برای شادی و آرامش است، گفت: امیدوارم سفرهای نوروزی خوش بگذرد و همیاران پلیس وظایف خود را مانند رعایت بستن کمربند ایمنی، جلوگیری از خوردن و آشامیدن و عدم استفاده از تلفن همراه برای راننده، رصد کرده و یادآوری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی موجب شده است که تعداد تصادفات و تخلفات کم شود، گفت: در سال 84، 28 هزار نفر سالانه در تصادفات کشته می‌شدند که این رقم در سال گذشته، 16 هزار نفر کاهش پیدا کرد و اگر همیاران پلیس نبودند، این کاهش صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی باعث پیشگیری از حوادث Accidents در سطح جاده‌ها و شهرها می‌شود.

سرداری مهری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: حدود بیش از یک دهه از همکاری خوب بین وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی جهت ارتقای فرهنگ ترافیک تحت عنوان همیاران پلیس می‌گذرد.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارند، افزود: حدود ۱۰ میلیون همیار پلیس در سطح کشور داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا به نقش پلیس مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس مدرسه بر اساس قانون Law و مقررات فعالیت می‌کند و اگر هنگام عبور دانش‌آموزان از خیابان به همراه پلیس مدرسه، راننده به فرمان پلیس مدرسه مبنی بر ایست توجه نکند، جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: در طول این هفته در تمام مدارس، مراسم آماده‌باش همیاران پلیس برگزار می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟