به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: از ابتدای تاسیس این نهاد حمایتی در سال ۶۹ تا آذر امسال تعداد ۱۱۰ هزار و ۴۶۶ زندانی Prisoner غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند که ۹ هزار و ۱۴۳ مورد مربوط به آزادی‌های سال گذشته است.

وی افزود: تا پایان دی ماه تعداد ۸۱۰۰ زندانی نیازمند با مجموع بدهی بالغ بر ۶۵۰۰ میلیارد ریال از بند زندان Prison آزاد شده‌اند که در جریان رسیدگی به پرونده‌های این محکومان تقریبا ۴۵ درصد محکوم‌ٌبه از سوی شکات خصوصی گذشت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد محبوسان غیرعمد را محکومان مالی شامل می‌شوند، یادآور شد: از جمعیت ۱۲ هزار نفری زندانیان جرایم غیرعمد طبق تحقیقات بعمل آمده ۸۲۰۰ نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند.

وی با تقدیر از همیاری خیرین خداجو در امر حبس‌زدایی گفت: برای دومین بار امسال هم پویش «ارمغان آزادی» با همیاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با شعار «زندان جای مادران نیست» برگزار و از روز شهادت حضرت زهرا (س) تا سالروز میلاد این بانو بیش از ۸ هزار نیکوکار با بذل کمکی معادل ۴۵۰ میلیون تومان در این کمپین مردمی شرکت جستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: امسال در کنار این طرح بسیاری از گروه‌های هنری منجمله عوامل فیلم سینمایی Movie «اسرافیل» نیز با محوریت آزادی Freedom زندانیان زن جرایم غیرعمد نمایش‌های خیریه متعددی را داشته‌اند از ورای این اقدام خداپسندانه تا به امروز زمینه آزادی ۳ محکوم سرپرست خانواده فراهم شده است.

وی ادامه داد: اگر چه فعالیت این پویش که مربوط به مدت معینی بود و بواسطه آن تعداد زیادی از نسوان دربند از زندان رهایی یافتند، اما به دلیل وجود زنانی از این سرزمین در پشت میله‌های سرد زندان اعلام می‌دارد ستاد دیه همچنان برای آزادی محکومان زنی که ناخواسته و بر حسب بدهی‌های غیرکلاهبرداری روانه حبس شده‌اند، آمادگی دریافت کمک‌های نوعدوستانه را دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 365034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟