عزم جدی ستاد کل نیروهای مسلح برای توسعه یگان‌های حفاظت در سازمان‌ها

سردار "سید حسن بتولی "در دومین کارگاه آموزشی "فرماندهان یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن سراسر کشور" با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) با این مضمون که ":امنیت، عدالت و رفاه سه کارویژه اصلی هر حکومتی است"، اظهار کرد: طبیعی است، بدون امنیت دو مولفه دیگر نیز قابل انجام نبوده و در غیاب عنصر امنیت، مسائل دیگر چون عدالت ، رفاه و ... محقق نمی شود.

وی افزود: امروزه امنیت به عنوان یک بحث پیچیده و مهم در رشته‌های گوناگون علمی مورد توجه قرار گرفته و چگونگی برقراری آن به صورت پایدار به صورتی که در سایه آن امور حیاتی و عمومی زندگی بشر قابلیت شکوفایی و تکامل بیابد، موضوع پژوهش‌های بسیاری بوده است.

مدیرکل امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم "مشروعیت" در تولید امنیت، تصریح کرد: این امنیت در چارچوب قوانین و ضوابطی ایجاد خواهد شد که تدوین کنندگان و مجریان آنها منتخب مردم بوده و آرمان‌ها و ارزش‌های مشترک میان مردم و مسئولان جاری است؛ بنابر این چنین امنیتی می‌تواند آرامش، شکوفایی، رضایت و پیشرفت را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه این اصول است که امنیت جامعه را تامین می‌کند و تبدیل به الگویی برای دیگر کشورهای آزادیخواه و عدالت‌طلب جهان شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم گسترش یگان‌های حفاظت سازمان‌ها، برون سپاری امنیت و ظرفیت‌های قانونی خوبی که در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: امسال ستاد کل نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای به این مسئله دارد و بنا بر این است که در همه سازمان‌ها اقدامات پایه‌گذاری آن انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در گذشته مسئله یگان حفاظت به اختیار خود سازمان‌ها گذاشته شده بود اما در رویکرد جدید، اختیار بدل به وظیفه شده و همه سازمان‌ها حتما باید این امر را به انجام برسانند تا یگان‌ها در تمامی نهادها توسعه پیدا کنند.

سردار بتولی با تشکر از زحمات رئیس پلیس Police پیشگیری ناجا در امر توسعه و پایه‌گذاری یگان‌های حفاظت، خاطرنشان کرد: به لطف این تلاش‌ها امروز دیگر همه سازمان‌ها لزوم انجام چنین کاری، منافع و اثربخشی آن را درک کرده و ابهامی در این موضوع ندارند و در واقع این یگان‌ها به نوعی عامل وصل جریان لشکری و کشوری نیز هستند تا از نزدیک در جریان دشواری‌ها و مشکلات تامین امنیت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مدیرکل امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به هزینه‌های مادی، معنوی و نیروی انسانی مورد نیاز برای تامین امنیت، گفت: امیدواریم به زودی با تربیت روزافزون نیروهای متخصص، حرفه‌ای و تعامل شایسته با سازمان‌ها شاهد گسترش هرچه بیشتر یگان‌های حفاظت به عنوان نماد بارز برون‌سپاری امنیت در کشور باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟