بهره‌مندی از ظرفیت مرزنشینان در ایجاد امنیت پایدار مرزی

سردار قاسم رضایی در جشن فارغ التحصیلی فراگیران دوره های دوم و سوم مرکز آموزش مرزبانی ثامن الائمه (ع) در مشهد مقدس، با تبریک ورود این افراد به مجموعه مرزبانی و نیروی انتظامی، اظهارکرد: شما مجاهدان فی سبیل الله هستید، در سوگندی که امروز یاد کردید مسیر انقلاب اسلامی و ارزشها جاری است.

وی با اشاره به قدرت ایران اسلامی در خاورمیانه، افزود: برخورداری از نیروی مکتبی و ولایی، علت درخشش امروز ایران اسلامی است؛ دشمن با مشاهده چنین نیروهایی و اراده خستگی ناپذیر آنها به خود می لرزد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی، جزء امن ترین کشورهای منطقه است به واسطه ولایت فقیه، روحیه انقلابی و استکبار ستیزی مردم است.

سردار رضایی، تحت زعامت ولایت فقیه بودن را بالاترین افتخار نیروهای مسلح عنوان و خاطرنشان کرد: خدمت در نیروهای مسلح که ارشدترین و بالاترین مقام آن، ولی فقیه و ولی امر مسلمین است، افتخاری بس بزرگ است

این مقام ارشد مرزبانی ناجا گفت: تمام برنامه ها بر اساس رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری تعیین می شود و در واقع نیروهای مسلح سرباز ولایت فقیه هستند.

وی بیان کرد: مرزبانان ما با روحیه انقلابی از مرزها حراست می کنند و این روحیه انقلابی همیشه در مرزبانان ما ماندگار خواهد بود؛ بالاترین سرمایه و توان دفاعی کشور، انسجام و پیوستگی مردم و نیروهای مسلح به ولایت فقیه است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: مرزنشینان؛ مرزبانان ما هستند و وجود آنها، یک توان دفاعی برای برقراری امنیت پایدار در مرزها است؛ در حال حاضر ایران اسلامی ۸۰ میلیون نفر مرزبان دارد و ما نمادی از آنها در مرزها هستیم.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس، گفت: شما نیز همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس هستید و ما حسرت آن دوران را نمی خوریم زیرا راه آنها را ادامه می‌دهیم و از همان مرزها نگهداری و حراست می کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اهمیت دوره آموزشی، خطاب به فارغ التحصیلان مرکز آموزش مرزبانی ثامن الائمه (ع)، گفت: آموزش تمام شدنی نیست و آنچه در این مرکز آموختید، شروع آموزش است؛ با حضور در یگان های مرزی، باید به امر آموزش توجه کنید و به عنوان یک رزمنده مجاهد در مرزهای انقلاب اسلامی خدمت کنید.

بر اساس گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حریم و حرم، گفت: این فرزندان عزیز شهدا که به عنوان مدعو در کنار ما هستند از امروز به عنوان یک مرزیار در کنار ما خواهند بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟