به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، عوامل فیلم سینمایی Movie «اسرافیل» به تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر، از روز اکران این کار تا به امروز سه نمایش ویژه داشته‌اند که بخش معینی از درآمد گیشه آخرین فیلم آیدا پناهنده، به عنوان کارگردان و البته تمام عواید اکران‌های خصوصی این اثر سینمایی صرف آزادی Freedom زندانیان زن غیربزهکار خواهد شد.

تا به امروز بسیاری از هنرمندان، فعالان مدنی و چند تن از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی، ضمن تماشای اسرافیل، در اقدام خیرخواهانه عوامل این اثر هنری در راستای حل مشکل بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه مشارکت جسته و با تخصیص مبلغی معادل 200 میلیون ریال، یاور این نهاد مردمی در امر آزادی یک بدهکار دیه سراطانی بوده‌اند.

سحر دولتشاهی، بازیگر Actor سینما Cinema و سفیر آزادی زندانیان نیازمند، در یکی از نمایش‌های این فیلم که در محل پردیس سینمایی «شهرک» انجام شد، در سخنانی گفت: این افتخار را داشتم که مدت کوتاهی در خدمت زنان زندانی Prisoner با جرایم غیرعمد باشم. زمانی که تهیه‌کننده اسرافیل اعلام کرد که بخشی از عواید فیلمش به این امر اختصاص داده شده، برای همین منظور به دلیل آشنایی کامل از وضعیت این دست بدهکاران گرفتار زندان Prison بسیارخوشحال شدم. چون انسان‌هایی که به یاری آن‌ها آمده‌ایم نه با سوء نیت‌ مجرمانه، بلکه به دلیل مشکلات مالی و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های بعضا پایین، در بند بسرمی‌برند. آن‌ها بزهکار نیستند و کمک به آن‌ها با توجه به توانایی هر کسی یک تکلیف اجتماعی است.

ناصر ملک‌مطیعی، هنرمند Artist پیشکسوت سینما هم در قبال این نمایش‌های خیریه اظهار کرد: افتخار می‌کنم امشب برای نمایش فیلمی حضور پیدا کرده‌ام که قرار است عوایدش در راستای آزادی زنانی از سرزمینم صرف شود که با همه نجابت و انسانیت، تنها بابت نداری در بند هستند. خرسندم در این امر خیر سهیم شدم و شنیده‌ام که قرار است اکران‌های اسرافیل با همین رویکرد ادامه‌دار باشد تا در آستانه نوروز گرفتاران بیشتری را از منجلاب زندان رهایی بخشد.هر کسی در این راه قدمی بردارد، هر چقدر هم کوچک باشد، قابل احترام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟