یکی از الزامات شهر هوشمند، دسترسی مردم به اینترنت‌ پر سرعت است‌

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدعلی نجفی شهردار تهران با حضور در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در کلانشهر‌ها حرکت به سمت شهر هوشمند است، اظهار کرد: این امر قطعی است و نیاز امروز جوامع شهری برای زیست‌ پذیر کردن شهرها است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه این برنامه با تشکیل شورای شهر جدید به صورت جدی مطرح شده است، گفت: به عنوان یکی از مهمترین‌ برنامه‌های شهرداری این مسئله در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه شروع این کار نیازمند یک عزم‌ ملی است و شهرداری‌ نمی‌تواند به تنهایی از عهده چنین پروژه‌ای بر آید، افزود: هماهنگی شهرداری با دستگاه قضایی، مجریه و مقننه شرایط‌ را برای اجرای این طرح مهیا کرده است.

نجفی با بیان اینکه یکی از مقدمات و الزامات برای دسترسی به شهر هوشمند این است که همه اجزا برای تحلیل داده‌ها دخیل باشند، تصریح کرد: برای این منظور مدیریت یکپارچه شهری اهمیت بالایی دارد.

وی رسیدن به مدیریت یکپارچه را کاری بسیار مشکل برشمرد و تأکید کرد: در هر شرایطی کار باید شروع شود و بدون داده‌های یکپارچه این امر محقق نمی‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران دارای نقشه‌های 3 بعدی است، افزود: تهران تنها شهر ایران است که دارای نقشه‌های 3 بعدی است.

وی مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند را امری مهم برشمرد و تأکید کرد: ایجاد زیرساخت‌ها برای شهر هوشمند ضروری است، اما کافی نیست و کفایت آن به آگاهی و دخیل بودن مردم‌ در این پروژه‌ها باز می‌گردد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه باید به برنامه‌هایی برای‌ دخیل‌ کردن‌ عامه مردم رجوع کنیم،تصریح کرد: یکی از الزامات آن دسترسی عامه مردم به اینترنت هوشمند است.

نجفی با تأکید بر اینکه حضور همه ذی‌نفعان در هوشمند‌سازی شهر حائز‌ اهمیت است، گفت: باید از توان بخش خصوصی کشور به نحو احسن‌ استفاده کرد و مسئله‌ استارت‌ آپ‌ها بخشی است که راه رسیدن به شهر هوشمند را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر موفق شویم این برنامه‌ها را اجرا کنیم، بسیاری از برنامه‌های خود را می‌توانیم محقق کنیم، زیرا ما از لحاظ بهره‌وری در یک سطح نازلی‌ قرار داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه هم در ارتباط با کارآیی و هم در ارتباط با اثربخشی دچار ضعف هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های شهر هوشمند می‌تواند اثربخشی و کارآیی را افزایش دهد.

وی افزود: مسئله رفتن به سمت شهر هوشمند آغاز شده و فاز صفر آن را به انجام رساندیم که از جمله آن سند سیاست‌های شهر هوشمند است.

نجفی با بیان اینکه یک شورای راهبردی برای شهر هوشمند تشکیل شده است، گفت: با دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی تعامل داشته‌ایم و امیدواریم این برنامه به خوبی پیش برود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 362751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟