رواج کوه خواری در تهران در کنار زمین خواری

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی در پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران گفت: این هفته به نام هفته درختکاری نام گذاری شده و در شرایط فعلی درخت برای شهر تهران مفهومی حیاتی است.

وی افزود: شهر تهران در گذشته ای نه چندان دور، به عنوان منطقه ای سرسبز و پوشیده از درختان شناخته می شد اما در دهه های اخیر بخش قابل توجهی از باغات و فضای سبز تهران، برای ساختن برج‌های مسکونی ومجتمع‌های تجاری ریشه کن شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مرثیه سرایی برای باغات تهران سبب حل مشکلات نمی شود، اظهار کرد: ‎اگر چه مرثیه سرایی برای باغات تهران مشکلی از شهر را حل نمی کند، اما نباید تصویر دیروز تهران را با سیمای خاکستری، هوای آلوده و طراوت و سرسبزی از دست رفته امروز تهران مقایسه کنیم و راه بازگشت به توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست را در مسیری متفاوت بیابیم.

هاشمی در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهر تهران به منظور ایجاد فضای سبز، خاطرنشان کرد: ‎توجه به این نکته نیز ضروری است که ایجاد فضای سبز و پارکهای جنگلی وسیع در حاشیه تهران، اگرچه اقدامی مناسب و قابل تقدیر است اما جایگزینی برای باغات وفضای سبز از دست رفته یا در حال نابودی مرکز شهر نیست.

وی ادامه داد: ‎علاوه بر اثرات غیرقابل انکار و ترجیحات فضای سبز موجود در شهر، دسترسی و امکان حضور شهروندان در پارک‌های جنگلی حاشیه تهران، با حضور مداوم و آسان آنها کنار و متن فضای سبز بافت های شهری قابل مقایسه نیست و این خط مشی که با نابودی فضای سبز متن تهران، با پارکهای جنگلی حاشیه شهر آن را جبران کنیم، سیاست مطلوب و مورد تایید مدیریت شهری جدید نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " ‎توجه ویژه مقام معظم رهبری به صیانت از فضای سبز و درختان شهری، از جمله موضوعات مهم است"؛ اذعان کرد: این موضوع در دهه گذشته اگرچه در شعار و تبلیغات شهری تکرار شده است اما در عمل مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته و این غفلت مورد گلایه های موکد و متعدد رهبر معظم انقلاب شده است که در تهران و حومه آن، علاوه بر زمین خواری و گیاه خواری متاسفانه کوه خواری هم شایع شده است و بسیاری از مناطق با ارتفاع بالای 1800 متر مورد ساخت وساز غیرقانونی قرار گرفته و سپس قانونی شده است.

‎هاشمی تاکید کرد: شورای پنجم برخود واجب می داند با نصب العین قرار دادن توصیه رهبرانقلاب در صیانت از فضای سبز شهری، با هرگونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست به خصوص از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی متنفذ و پرقدرت مقابله کند و از درختان که نفس و نفس شهروندان تهرانی هستند چون ناموس شهر صیانت کرده و به جای هر درخت قطع شده که ثمره سیاسی کاری سیاستمداری یا منفعت جویی زمین خواری بوده است ، نهالی نو بکارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 362714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟