بسیاری از کتب کمک آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش نیست

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، ابراهیم سحرخیز در رابطه با شائبه افت بازار Store کتاب‌های کمک آموزشی و کمک درسی و دلایل روی آوردن ناشران این حوزه به حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که کتاب های کمک آموزشی اگر به معنای واقعی کمک آموزشی باشند برای دانش آموزان امری ضروری است چراکه دانش آموزان را به خلاقیت و نوآوری وادار می کند.

وی در ادامه مطلب بیان کرد: متاسفانه بسیاری از کتاب های کمک آموزشی و کمک درسی مورد تایید آموزش و پرورش نیست و در حقیقت در راستای کمک به کنکور است که آسیب آن حتی به دوران ابتدایی نیز رسیده است.

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بچه ها را از دوران ابتدایی برای کنکور آماده می کنیم و این تاثیرات نامطلوبی را بر آنها و سیستم آموزشی ما خواهد گذاشت.

سحر خیز یادآور شد: ادبیات در دوران ابتدایی باید در خدمت و راستای اهدافی باشد که بتواند قدرت خلاقیت و نگاه انتقادی کودک به جهان پیرامونش را تقویت کند.

وی ابراز کرد: نویسنده یا ناشر باید مخاطب شناس باشد و تا زمانی که اهداف آموزش و پرورش و روانشناسی را نیاموزد نمی تواند در این حوزه موفق عمل کند.

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آموزش و پرورش باید از حافظه محوری و نمره محوری به پژوهش محوری تغییر رویکرد دهد.

سحر خیز متذکر شد: نباید نقش نظارتی و هدایتی آموزش و پرورش را در این زمینه نادیده بگیریم. آموزش و پرورش می تواند در ذائقه سازی ادبیات دانش آموزان بسیار تاثیرگذار باشد چراکه ادبیات می تواند در راستای کمک به دانش آموزان در درس خواندن و بهتر خواندن و نوشتن قرار بگیرد.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد عنوان کرد: در کشور ما برخلاف کشورهایی مانند ژاپن، درس هنر Art و انشاء و رسم الخط به حاشیه برده شده و این مسئله نگران کننده است؛ اگر قرار باشد از ادبیات بومی و محلی خود خارج شویم و به کتاب های داستانی ترجمه روی بیاوریم به نوعی دچار از خود بیگانگی خواهیم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 361925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟