احتمال وقوع‌ پلاسکویی‌ دیگر‌ به دلیل گودبرداری‌های غیر اصولی مالک پاساژ آزاد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، زهرا نژادبهرام‌ عضو شورای شهر تهران در چهل‌ و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه ایمنی اولویت‌ اول برای تداوم زیست‌ شهری است، اظهار کرد: رویکرد پیشگیری برای جلوگیری از وقوع پلاسکویی‌ دیگر حائز اهمیت است، در این راستا کمیته‌های ایمنی تشکیل شده‌اند، لذا دقت‌ نظر پیش از وقوع حادثه Incident به عنوان یک رویکرد مهم، رمز بقای ایمنی است.

نژاد‌بهرام با اشاره به پاساژ آزاد در منطقه 11 شهرداری تهران در مجاورت خیابان شمالی-جنوبی ولیعصر(عج) گفت: مالک در این پاساژ گودبرداری‌های غیراصولی و تخلف آشکار انجام داده است.

وی با بیان اینکه 6 دهه از عمر این بنا می‌گذرد، گفت: این پاساژ به سمت شمال نشست داشته است و لازم به ذکر است هر دو مجتمع مجاور این پاساژ نیز به شدت فرسوده هستند.

نژادبهرام‌ با بیان اینکه موقعیت‌ مکانی پاساژ نشانگر این است که هر گونه حادثه‌ای در آن فاجعه می‌شود، افزود: در حدود 3 متری ورودی درب پاساژ، ایستگاه بی‌.آر.تی‌ میدان راه‌آهن-ولیعصر(عج) وجود دارد که در ساعات مختلف روز اتوبوس‌ها جمع وسیعی از مسافران را جابجا‌ می‌کنند.

وی تأکید کرد: هرگونه‌ اتفاقی در روز غیر تعطیل‌ در این مکان فاجعه به بار خواهد آورد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خاک‌برداری و ایجاد واحدهای تجاری جدید و جایگزین‌ کردن ستون‌های فلزی به جای ستون‌های اصلی تا سال 92 ادامه داشت و این تخلفات‌ با اعتراض کسبه و رأی دادگاه متوقف شد، اما هیچگونه‌ اقدامی برای بهبود وضعیت صورت نگرفت.

نژادبهرام‌ با اشاره به اینکه مالک تابعیتی‌ دوگانه‌ داشته و در حال حاضر خارج از کشور زندگی می‌کند، گفت: پرونده حقوقی در این زمینه تشکیل شده است و رسیدگی به آن بر عهده وکیل مالک است.

وی در پایان با بیان اینکه قاضی Judge تورک رأی بر رفتن پاساژ را داده است، گفت: در این زمینه کسبه اعتراض کردند و لازم به ذکر است که ایمنی وظیفه مدیریت شهری است و تمام این تخلفات حاکی از این است که شهرداری در آن زمان نظارت‌های کافی را نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 361257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟