رضا اربابی اظهار داشت: این مسیر از ساعت 12 و 30 دقیقه بر اثر توفان شن در محدوده استان کرمان به سیستان و بلوچستان بسته شد اما با فروکش کردن توفان و تلاش راهداران این مسیر به روی خودروها بازگشایی و هم اینک تردد در این مسیر امکان پذیر است.
وی ادامه داد: با توجه به تداوم وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نقاط مستعد سیستان و بلوچستان تمام نیروهای امدادی در آماده باش کامل بسر می برند.
کارشناس هواشناسی Meteorology سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گویی اظهار کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در نواحی مرکزی، غربی و جنوب شرق این استان آغاز شده تا فردا -دوشنبه - ادامه دارد.
مرتضی فرجی گفت : سرعت وزش باد در این مدت و در برخی نقاط به بیش از 90 کیلومتر بر ساعت می رسد.
وی ، آسمان سیستان و بلوچستان را ابری ذکر کرد و گفت : با این شرایط بارندگی امروز بعد از ظهر و فردا در نیمه شمالی و جنوب این استان به اوج خود می رسد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها ممکن است آبگرفتگی معابر و در برخی نقاط بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیرها و حتی طغیان رودخانه های فصلی رخ دهد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود .
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟