ارائه تسهیلات رایگان طرح ترافیک برای جانبازان بالای 25 درصد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان چهل و هشتمین جلسه شورای شهر‌ تهران با حضور در جمع خبرنگاران‌ اظهار کرد: اعضای شورای شهر توانستند به موقع به مواردی که از طرف فرمانداری در خصوص اخذ عوارض مربوط به طرح ترافیک مطرح شده بود رسیدگی کنند و قبل از موعد مقرر با کمال آرامش‌ نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بعضی‌ از پیشنهادات فرمانداری که در کمیسیون به تصویب رسیده بود در شورا طرح شد و اعضای شورا به برخی از آن‌ها رأی دادند و پذیرفتند، گفت: برخی دیگر از سوی اعضا پذیرفته نشد و اعضا بر نظر قبلی خود پافشاری کردند.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسه تصمیمات بسیار مهمی گرفته شد و بر اساس بند قانونی وزارت کشور که متعهد می‌شود نسبت به جانبازان اقداماتی را انجام دهد تا طرح رایگان به این افراد ارائه شود، تصریح کرد: اعضای شورا این مورد را پذیرفتند که هزینه‌های ورود به طرح ترافیک جانبازان از سوی شهرداری‌ پرداخت شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تسهیلات ورود به طرح ترافیک برای خبرنگاران‌ و عکاسان خبری گفت: در این خصوص تصمیمات مثبتی گرفته شد و هزینه‌های ورود به طرح برای این قشر به شدت کاهش یافت و خبرنگاران برای ورود به طرح فقط باید یک‌دهم هزینه واقعی را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بیشترین هزینه ورود به طرح 6 هزار تومان است که خبرنگاران برای استفاده از این مورد باید یک‌دهم آن را پرداخت کنند و کمترین هزینه هم که حدود 13 هزار تومان است، تبدیل به 1300 تومان می‌شود و این عدد بسیار پایین است.

هاشمی رفسنجانی گفت: تصمیمات بسیار خوبی در خصوص وانت‌بارها و آرژانس‌ها گرفته شد که در مجموع در این جلسه با حسن نیتی که نسبت به آرا وجود داشت، هیأت تطبیق‌ توانست نظرات مناسب خود را بدهد و امیدوارم که هیأت تطبیق این مصوبه را تصویب کند تا بتواند توسط شهرداری اجرا شود.

وی در خصوص وضعیت طرح زوج و فرد گفت: این لایحه حذف شد زیرا از نظر فرمانداری باید از متن مصوبه‌ حذف شود و این بند فقط یک بند صوری‌ بود و فرض‌ بر آن بود که اگر روزی قرار شد برای زوج و فرد هم عوارض گرفته شود، تکلیف عوارض آن مشخص باشد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر عدم حضور شهردار تهران در برخی مناطق تهران و چند سفر خارجی‌ او و همچنین خروجی این سفرها‌ گفت: قرار است نجفی سه‌شنبه در جلسه‌ هم‌اندیشی با اعضای شورا گزارش سفر خود را ارائه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟