شستا از بنگاه‌داری خارج و سهامداری می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مرتضی لطفی در نشست معرفی شرکت‌های قابل واگذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در تبریز، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است با سیاست حفظ ذخایر بیمه شدگان و ایجاد ارزش افزوده، در سال ۶۵ تاسیس و مقرر شده در حوزه مدیریت، سرمایه گذاری، مدیریت دارایی و تجارت فعالیت کند.

وی با بیان این‌که ۲۷۴ شرکت زیر نظر شستا فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: از این تعداد، ۱۸۴ شرکت مدیریتی و بیش از ۵۰ درصد شرکت ها به دلیل رد دیون دولت به تامین اجتماعی واگذار شده است.

وی با بیان این‌که هر موقع که دولت در پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به لحاظ مالی دچار مشکل شده، واحد ها را در اخیتار شستا قرار داده است، افزود: اصلی‌ترین سیاست شستا، حفظ منافع و دارایی های کارگران بیمه شده تامین اجتماعی است؛ همچنین در راستای بهبود و مدیریت دارایی‌های کارگران در شستا، بخشی از این دارایی‌ها واگذار می‌شود تا در موقعیت‌های بهتری سرمایه گذاری شود.

لطیفی با بیان این‌که فلسفه ذاتی شکل گیری شستا به اتفاق حفظ منافع کارگران است، تصریح کرد: شستا تصمیم گرفته، جلساتی را در راستای تکرار نشدن تجربه تلخ واگذاری‌های اصل ۴۴ و برای شفاف‌سازی و واگذاری به افراد دارای اهلیت، با فعالان اقتصادی استان‌ها برگزار کند.

مدیرعامل شستا اظهار کرد: این شرکت در۹ هلدینگ نفت، گاز، پتروشیمی، دارو، انرژی، سرمایه گذاری در ارتباط با معدن فلزی و غیرفلزی، عمران و حمل و نقل مشغول فعالیت است؛ و در افق ۱۴۰۱ شستا باید به پنج هلدینگ کاهش یافته و سهم آن به ۴۰ درصد برسد.

وی عنوان کرد: واحدهایی که به بخش خصوصی و دارای اهلیت واگذار می شود؛ بدین معنا نیست که امنیت شغلی کارگران دچار مشکل می شود، بلکه در واگذاری ها تمهیداتی اندیشیده می شود که ضمن این‌که اشتغال شاغلین حفظ شود از سوی دیگر نیز در راستای نوسازی تکنولوژی واحد ها تلاش می شود.

وی با بیان این‌که مجموع سرمایه گذاری شستا ۳۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که بانک رفاه کارگران بتواند تسهیلات سرمایه در گردش را با سود پایین به واحدها اعطاء کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟