توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، دکتر منصور غلامی روز سه شنبه در چهارمین کنگره ملی آموزش‌های عالی مهارتی، فناوری و اشتغال در دانشگاه تهران اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی برنامه ششم توسعهکشور برای مهارت آموزی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی آموزش عالی، وزارت علوم توجه به مهارت‌آموزی را در اولویتبرنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دو مجموعه بزرگ و کارآمد، دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ارزشمندی در زمینهمهارت آموزی دارند، تصریح کرد: با برنامه ریزی وزارت علوم طرح مهارتآموزی به دانشجویان همه دانشگاه‌های کشورآغاز شده است.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: طرح آشنایی دانشحویان با مهارت‌های شغلی رشته‌های تحصیلی در ترم گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوانبزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور اجرا شد و در سایر دانشگاه‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: اشتغال‌پذیری و مهارت‌آموزی دردانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها که تحصیلات به مدارکسنتی منجر می‌شود مناسب‌تر به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی - کاربردی و فنی و حرفه‌ای، هم اشتغال داشته باشند و هم کارآفرین باشند.

وی افزود: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و با مهارت آموزی به دانشجویان و برنامه ریزی‌های دقیق و البته همراهی و همکار‌های نهادهایمتولی امر اشتغال، می‌توان تاحد زیادی مشکل نبود اشتغال را برای جوانان حل کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟