سوابق تحصیلی برای اثرگذاری در کنکور به استاندارد نرسیده است

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مجلس در آغاز با تصریح بر اینکه قانون Law در مورد موضوع کنکور شفاف و روشن سخن گفته است، اظهار داشت: بر اساس قانون باید ۸۵ درصد پذیرش در دانشگاه‌ها باید بر اساس سوابق تحصیلی باشد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش یعنی وزارت علوم متولی به سرانجام رساندن این کار هستند تا این کنکور استرس زا برای دانش آموزان، حذف شود.

وی درباره این ادعا که مافیای کنکور مانع حذف کنکور است، بیان داشت: به نظر می‌رسد، این موضوع بیشتر بحثی برای پوشش کار‌های انجام نشده، است. البته باید در این زمینه به وزارت آموزش و پرورش کمک کرد، زیرا این وزارت خانه نیز ادله خودش را دارد.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اضافه کردن سوابق تحصیلی در قبولی کنکور گفت: آنچه مشخص است، شورای سنجش و پذیرش آمادگی این کار را دارد، اما سوابق تحصیلی به اندازه کفایت و استاندارد وجود ندارد. در ابتدا قانون تکلیف کرده بود هر سه سال باید آزمون استاندارد برگزار شود که بعدا به درخواست آموزش و پرورش اصلاح شد. در هر صورت آزمون باید به گونه‌ای برگزار شود که سنجش لازم برای ورود به دانشگاه را داشته باشد، اما سازمان سنجش معتقد است هنوز سوابق تحصیلی از استاندارد کافی برخوردار نیست و به همین دلیل نمی‌توانیم سنجش و پذیرش مناسب را انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به پژوهش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص حذف کنکور اشاره کرد و بیان داشت: به محض اینکه مرکز پژوهش‌ها گزارش خود را درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم یعنی شورای سنجش و پذیرش ارائه دهد، در کمیسیون این موضوع را پیگیری می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 352605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟