مسجدجامعی طرح ترافیک جدید برای خبرنگاران را الزامی دانست

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مسجدجامعی در ادامه جلسه، ضمن مخالفت با حذف سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران گفت: با توجه به جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان خبری باید گفت این قشر بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر را برعهده دارند و حذف سهمیه آن‌ها به معنای پنهان ماندن بخشی از مشکلات شهری است.

وی با اشاره به ابهام در توزیع طرح ترافیک در سال های گذشته بیان کرد: در سال‌های اخیر نزدیک به 1300 طرح ترافیک در اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گرفت که آن را میان گروهی از خبرنگاران و نشریات توزیع کند. بیش از این تعداد هم به شهرداری اختصاص می‌دادند که گفته می‌شد توسط این نهاد میان خبرنگاران و نشریات توزیع می‌شود. علاوه بر این به صدا و سیما هم سهمی اختصاص داده می‌شد.

مسجدجامعی در ادامه به مبهم بودن چگونگی توزیع طرح ترافیک در گذشته پرداخت و گفت: در دوره چهارم که گفتند این تعداد طرح ترافیک میان خبرنگاران توزیع شده خواستم و تاکید کردم اسامی خبرنگاران را اعلام کنند و روی سایت قرار دهند تا شفافیت لازم در این خصوص وجود داشته باشد که متاسفانه این مهم عملی نشد و مسئولان اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید مجدد به اختصاص طرح ترافیک به خبرنگاران و با اشاره به نظر برخی از اعضای شورا که پیشنهاد گنجاندن سهمیه خبرنگاران را در تبصره 2، ماده 3 لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، دادند که طبق آن به شهرداری اجازه می‌دهد حداکثر یک و نیم درصد از کل مجوزهای صادره را در موارد خاص با اعمال ضریب نیم تعیین و محاسبه نماید، گفت: این درصد شامل گروه‌های بسیاری می‌شود که نمی‌توان خبرنگاران را در آن گنجاند و لازم است یک و نیم درصد افزایش یابد تا بخشی از مشکلات حل شود.

وی موضوع خرید طرح ترافیک توسط خبرنگاران را هم موضوعی دانست که باید درباره آن بیشتر بحث شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 351849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟