شهرداری تهران بیش از 5 هزار میلیارد تومان درآمد وصول نشده دارد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران‌ و با اشاره به منابع‌ مالی و درآمدی‌ شهرداری گفت: در قانون Law بودجه منابع مالی شهرداری 19 هزار و 500 میلیارد تومان است که در آن بخش‌هایی هزینه و درآمد دارد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه سعی شده درآمد پایدار بالا برود و به 28 درصد‌ برسد‌، بیان کرد: بخشی از این درآمدها غیرنقدی‌ است که حدود 30 درصد‌ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات امکان دارد درآمدهای شهرداری بالا برود، خاطرنشان کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری، درآمد‌های وصول نشده است.

هاشمی تصریح کرد: شهرداری تهران در حال حاضر بیش از 5 هزار میلیارد تومان درآمد وصول نشده دارد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص‌ مطالبات‌ شهرداری از دولت اظهار کرد: این طلب‌ها در کمیسیون‌ مربوطه‌ در حال بررسی است اما در خصوص‌ قانون مترو‌ بر اساس لایحه حمایت از حمل و نقل‌ ریلی‌ نوشته شده که به دولت اجازه داده می‌شود که چه مبالغی را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در این گونه موارد وقتی که در دولت کمبود بودجه وجود دارد با تکیه بر این ماده قانونی که گفته به دولت اجازه داده می‌شود هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند، گفت: ولی آنجایی که گفته شده دولت در پرداخت هزینه مکلّف‌ است، پرداخت نکردن آن بدهی دولت محسوب می‌شود و طلبکار‌ می‌تواند از دولت شکایت کند.

هاشمی با بیان اینکه در مورد شکایت تاکنون بحثی‌ نشده است و آدم عاقل شکایت نمی‌کند، اظهار کرد: آنچه که بین دولت و شهرداری در این خصوص تاکنون انجام شده مذاکرات دوستانه است و شاید هم به نتیجه نرسد‌ که در این صورت باید از مرجع‌ بالاتری تقاضای رسیدگی کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یارانه بلیط مترو و اتوبوس‌ مانند مهریه‌ فرض‌ می‌شود و دولت مکلّف به پرداخت آن است.

هاشمی با بیان اینکه در جلسه امروز‌ یک فوریت سیاست‌های کلان برنامه شهرداری‌ تصویب شد، گفت: در ادامه چند پرونده باغات‌ هم مطرح شد که به صورت جدی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد شورای شهر‌ در پرونده‌هایی دخالت کند که به شورا مربوط می‌شود و قانون خواسته که مسائل مربوط به آن را انجام بدهد.

وی افزود: در نهایت به لایحه‌ کرایه پارکینگ‌های میادین میوه وتره‌بار رسیدیم که به دلیل کمبود وقت به جلسه بعد موکول شد‌.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ‌ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وصول‌ مصوبه‌ طرح ترافیک از سوی شورای ترافیک تهران گفت: تاکنون سند مکتوبی در مورد مصوبه جدید طرح ترافیک در کارتابل‌ من نیامده است و چنین چیزی را ندیده‌ام که به امضای اعضای شورای عالی ترافیک رسیده باشد‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟