خانواده ها باید برای کنترل فرزندان با مواد مخدر جدید آشنا شوند

سردار احمدرضا رادان و در پاسخ به این سوال که شاهد افزایش مصرف مواد مخدر Drugs جدید و عمدتا صنعتی هستیم، مهمترین نقش را برای کنترل این روند چه کسی برعهده دارد گفت: قطعا نقش خانواده در کنترل و کاهش این موضوع چشمیگر است، در واقع نمی گویم موثر است، بلکه تعیین کننده است.

وی افزود: بحث مواد مخدر جدید و ترویج اعتیاد در بین قشر جوان قطعا از روش های دشمن برای انحراف جوانان است و نیروی انتظامی در این زمینه و با توجه به حساسیت موضوع ورود بسیار خوبی داشته است اما در این بین خانواده هم نباید کارکرد خودش را فراموش کند و همه چیز را نباید به مدرسه، جامعه و دستگاه های نظارتی بسپارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی، قوه قضائیه، جامعه و مدرسه، همگی در این زمینه نقش دارند اما خانواده نقش اصلی را دارد چرا که خانواده کودک را به مدرسه و جامعه راهی می کند و او را از جامعه و مدرسه تحویل می گیرد. نتیجه این است که خانواده ها اول باید این موضوع را بفهمند، آموزش بگیرند، شاخص ها، علائم و مسیرها را بیاموزند و همراه فرزندانشان باشند.

سردار رادان تاکید کرد: خانواده هایی که فرزندان را فقط به مدرسه و جامعه می سپارند و از خودشان غافل می شوند معمولا آسیب می بینند. نقش اول و پله اول با خانواده است و گام اول همیشه تاثیرگذارترین است؛ خانواده ها نباید این موضوع را فراموش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟