اختصاص 50 هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم رونمایی از برنامه‌های جدید حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کمیته امداد حمایت از خانواده ها و افراد تحت پوشش کمیته امداد است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالاترین و موثرترین حمایت ما به کفاف رساندن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از لحاظ اقتصادی است.

وی افزود: این امر مطابق با اصول دینی ما است و همچنین نگاه علمی دنیا به بحث اشتغال و خودکفایی است. دولت و مجلس هم به این نکته عنایت زیادی داشتند.

فتاح با اشاره به اینکه تا پایان فروردین ماه فرصت جذب داریم، گفت: طبق تبصره 16 بودجه، امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای اشتغال به کمیته امداد تعلق گرفته است. با توجه به اینکه سهم هر شغل 20 میلیون تومان است، حدود 140 هزار شغل را تا پایان امسال ایجاد می کنیم که در سامانه دولت ثبت می شود.

وی افزود: از اساتید دانشگاه‌ها در تهیه این برنامه استفاده شده است و همچنین از تجربه های موفق دنیا هم استفاده کردیم. با حمایت مجلس، دولت و مردم می توانیم الگوی بومی ایرانی مخصوص خود ایجاد کنیم تا افراد تحت پوشش بتوانند خودکفا شوند و بسیاری از این افراد تبدیل به کارآفرین های موفقی می شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر 15 درصد از افراد تحت پوشش خودکفا شده اند، گفت: بیشترین علت خودکفا شدن این افراد به خاطر ایجاد اشتغال بوده است.

فتاح با اشاره به تبصره 14 بودجه امسال گفت: دولت از ما می‌خواهد تا افراد پشت نوبتی را تحت پوشش قرار دهیم یعنی تا سال آینده یک میلیون نفر مددجو به کمیته امداد اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما برای دادن وام مناطق محروم است، گفت: سهمیه این وام ها 2100 میلیارد تومان است. هرچه ضریب محرومیت بالاتر باشد مقدار وام به نسبت جمعیت بیشتر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دولت با اذن مقام معظم رهبری ظرف مدت سه ماه گذشته 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرد و بانک ها موظف شدند تا یک برابر روی این مبلغ بگذارند. به این ترتیب 10 تا 12 هزار میلیارد وام متعلق به شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و محروم تعلق می گیرد. همچنین کمیته امداد هم عضو کارگروه تصمیم گیرنده در استان ها برای واگذاری این وام ها است.

وی در مورد سهام عدالت گفت: از دولت تقاضا داریم تا سهامداری سهام عدالت را به کمیته امداد واگذار کنند تا سود بیشتری تولید شود. در حال حاضر 150 هزار تومان سهم عدالت برای هر مددجو است که در سه مرحله پرداخت می شود. لازم به ذکر است تا کنون مرحله اول آن واریز شده است.

همچنین در ادامه فتاح از افزایش 75 درصدی بودجه کمیته امداد در سال 97 خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به بلااستفاده بودن بعضی از مسکن های مهر و دعوای جناحی بر سر این مسکن ها گفت: کار بزرگی که دولت در بودجه 97 برای اولین بار انجام داده، این است که خانه های مسکن مهری را فاقد متقاضی هستند را به کمیته امداد و بهزیستی داده است و بر اساس تصویب مجلس مقرر شده تا 50 هزار واحد مسکونی به بهزیستی و کمیته امداد تحویل داده شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟