توقیف 276 کامیون و جریمه 2500 خودروی سنگین فرسوده

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار مهماندار در چهارمین جلسه کارگروه محیط زیست شهرستان تهران در تشریح اقدامات پلیس Police برای مقابله با خودروهای سنگین فرسوده، گفت: آن چیزی که دولت به عنوان اختیار به پلیس راهنمایی و رانندگی داده است جریمه 45 هزار تومانی روزانه خودروهای سنگین فرسوده است که ظرف چند ماهه اخیر و پس از ابلاغ در شهر تهران انجام شده است.

وی افزود: برای اعمال قانون Law خودروهای سنگین نیازمند تجهیزاتی همچون نصب دوربین و استقرار سامانه برای جریمه این خودروها داریم. در حال حاضر در محدوده زوج و فرد شهر تهران دوربین‌های پلاک خوان وجود دارند و این جریمه‌ها اعمال می‌شود. از ابتدای دی ماه سال جاری برخورد جدی‌تری با خودروهای سنگین فرسوده داشتیم اما همچنان برای اعمال قانون در کل سطح شهر نیازمند استقرار سامانه دقیقی برای کنترل هستیم.

مهماندار در تشریح کنترل خودروهای سنگین فرسوده گفت: ظرف 22 روز گذشته و از ابتدای دی ماه 2500 دستگاه خودروی سنگین جریمه شدند و همچنین از معاون دادستان نیز دستوری گرفتیم که برای حفظ سلامت مردم خودروهای سنگین فرسوده را متوقف کنیم. بر همین اساس در همین 22 روز گذشته 276 کامیون به دلیل فرسودگی متوقف شدند و به پارکینگ منتقل شدند اما برای اجرای این موضوع نیز با کمبود پارکینگ مواجه هستیم. پارکینگ‌های فعلی نیز به دلیل اینکه حضور کامیون‌ها در آنها صرفه اقتصادی ندارد و جای چندین سواری را می‌گیرند از پذیرش کامیون‌ها ممانعت می‌کنند. لذا باید شهرداری تهران در جهت تامین پارکینگ‌های لازم اقدام موثری را انجام دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟