سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در خصوص جزئیات تمدید تاریخ اعزام سربازمعلم‌ گفت: افراد متقاضی باید به پلیس Police +10 یا مناطق آموزش و پرورش مراجعه کرده و نسبت به تمدید تاریخ اعزام خود تا 97/4/1 اقدام کنند تا برایشان غیبت منظور نشود.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: افراد با توجه به تاریخ اعزام خود باید اقدام کنند؛ یعنی قبل از رسیدن به تاریخ اعزام، برای تمدید اقدام کرده باشند تا بتوانند در لیست قرار گرفته و برای سال 97 کار خود را در مدارس شروع کنند.

سردار کریمی در خصوص افرادی که مشمول طرح سربازمعلم می‌شوند، اعلام کرد: ویژگی‌های پذیرش در این طرح توسط آموزش و پرورش اعلام شده است؛ افراد مشمول باید به آموزش و پرورش مراجعه کرده و پس از طی مراحل گزینش، در صورت دارابودن شرایط لازم در لیست آموزش و پرورش قرار بگیرند.

وی گفت: آموزش و پرورش نهایتاً کسانی را که مورد نیازشان است انتخاب کرده و براساس سهمیه‌ای که سازمان نظام‌وظیفه برایشان قائل شده، اسامی را به صورت لیست برای ما می‌فرستد تا افراد را در مکان و زمان‌های معین برای آموزش درنظر بگیریم.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تأکید کرد: افراد متقاضی طرح سربازمعلم حتماً باید در وهله اول به آموزش و پرورش مراجعه کنند تا در طرح آنها قرار گرفته و اسم‌شان در لیست به ما اعلام شود؛ نیازی به مراجعه به سازمان نظام وظیفه در این خصوص نیست.

این مقام ارشد سازمان نظام وظیفه در خصوص طرح پرداخت غیبت سربازی اظهار داشت: این طرح از سال 94 شروع شده، در سال 95 نیز ادامه یافته و در سال 96 هم طبق قانون، کسانی که هشت سال غیبت سربازی داشته‌اند، با پرداخت جریمه کارت معافیت خود را دریافت می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 50 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند؛ ثبت‌نام در طرح جریمه غیبت سربازی سال 96، تا پایان سال ادامه دارد.

سردار کریمی با تأکید بر این مطلب که طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، فرصت خوبی برای تعیین تکلیف مشمولان غایب است، تصریح کرد: 320 هزار نفر در سال 94، 175 هزار نفر در سال 95 و تا این لحظه نیز 50 هزار نفر در سال 96 در این طرح ثبت نام کرده‌اند؛ روند خوبی تاکنون طی شده است؛ هر چند فکر می کردیم تعداد ثبت‌نامی بیش از این باشد.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به کسانی که مشمول این طرح می‌شوند توصیه کرد که حتماً امسال در طرح فوق ثبت‌نام کنند، چرا که ممکن است در سال آینده شرایط این طرح تغییر کند؛ اگر واجد شرایط امسال هستند، به مراکز پلیس + 10 برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

وی قیمت جریمه غیبت سربازی برای هشت سال را براساس مدرک تحصیلی عنوان و تصریح کرد: زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان هزینه جریمه غیبت سربازی می‌شود که درنهایت به دکترای تخصصی رسیده و مبلغ جریمه 50 میلیون تومان محاسبه شده است.

سردار کریمی افزود: به ازای هر سال غیبت بیش از هر سال 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شود؛ تأهل و همچنین تعداد فرزند نیز هرکدام 5 درصد از میزان مبلغ جریمه می‌کاهد.

این مقام ارشد نظام وظیفه در خصوص تردد مشمولان غایب مقیم خارج از کشور، گفت: طبق قانون Law این افراد می‌توانند در سال دو مرتبه وارد کشور شده به شرطی که مجموعه اقامت‌شان از سه ماه تجاوز Rape نکند.

وی ادامه داد: مشمولان غائب مقیم خارج از کشور اگر غیبت‌شان بیش از هشت سال باشد، فقط تا پایان امسال می‌توانند از قانون فوق استفاده کنند، چرا که برای تعیین تکلیف آنها قانون خرید جریمه غیبت سربازی وجود دارد و این چنین می‌توانند سربازی خود را تعیین‌تکلیف کنند.

سردار کریمی در خصوص آخرین آمار ثبت نامی در طرح کسری و معافیت فرزندان ایثارگران گفت: 358 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند؛ هم‌اکنون مشغول راستی‌آزمایی و اولویت‌بندی ثبت‌نام کنندگان هستیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟