نصب 9550 کانکس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، رضا خواجه‌ای با اشاره به تحویل 9550 کانکس در مناطق زلزله زده استان تا به امروز گفت: در حال حاضر مشکلی برای تحویل کانکس وجود ندارد و تحویل کانکس‌ها تقریبا به روز شده است.

وی با بیان اینکه تعهد سپاه مبنی بر ساخت و تحویل هشت هزار کانکس به پایان رسیده است، گفت: برآورد صورت گرفته نشان می‌دهد که دو هزار کانکس دیگر نیاز است. این دو هزار مورد برآورد ما است و تقاضایی نداشته‌ایم و امکان دارد مابقی افراد به جای کانکس تمایل به دریافت کمک بلاعوض داشته باشند.

وی افزود: با ادامه این روند و به روز شدن تحویل کانکس پرونده اسکان موقت تا پایان دی ماه در مناطق زلزله زده استان بسته می‌شود.

9000 واحد "آواربرداری" شده‌

وی با اشاره به آوار برداری 9 هزار واحد در مناطق زلزله زده، گفت: در حال حاضر 570 دستگاه ماشین آلات آواربرداری در منطقه مستقر است.

 

خواجه ای تصریح کرد: آواربرداری مرحله‌ای حساس است و باید با دقت بالا انجام شود، زیرا برخی مصالح و نیز برخی وسایل به جای مانده زیر آوار مجددا قابل استفاده هستند.

وی افزود: در حال حاضر 1770 واحد در مناطق زلزله زده پی کنی شده، 233 واحد بتن ریزی صورت گرفته، 28 واحد دیوار چینی انجام شده و شش واحد هم به مرحله نصب سقف رسیده‌ است.

"تعمیر" 6000 واحد مسکونی به پایان رسیده است

خواجه‌ای همچنین از تعمیر شش هزار واحد مسکونی تا به امروز خبر داد و اظهار کرد: 1800 واحد دیگر نیز در دست تعمیر است.

وی در ادامه از معرفی 20 هزار و 500 واحد تعمیری و احداثی به بانک جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: 8500 واحد عقد قرارداد انجام داده‌اند.

خواجه‌ای تصریح کرد: همچنین 10 هزار و 700 واحد تعمیری و احداثی کمک بلاعوض خود را دریافت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟