دولت در خود برای کاهش آلودگی هوای پایتخت تعهدی ندارد

محمد حقانی عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهر تهران و وظایف مدیریت شهری و دولت، اظهار کرد: آلودگی هوای شهر تهران موضوع جدیدی نیست که طی بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه به وجود آمده باشد، این در حالی است که در سال‌های گذشته مسئولان مربوطه برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای شهر نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: منشا آلودگی هوای شهر تهران کاملا مشخص است که ساخت بزرگراه‌ها و تونل یکی از آن‌ها است، این در حالی است که مدیریت شهری باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی و به ویژه مترو گام بردارد.

حقانی با اشاره به تضاد دولت و شهرداری تهران در سال‌های گذشته، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اختلافات شدید بین دولت و شهرداری در سال‌های قبل، شهروندان تهرانی دچار خسارت‌های زیادی شدند که امیدواریم در این دوره با توجه به هم طیف بودن شهرداری و دولت اتفاقات خوبی رخ دهد.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به عدم پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران افزود: علی رغم همه شرایط و سختی‌های دولت در بحث اعتبارات، انتظار می‌رود دولت به تعهدات خود و به ویژه پرداخت بدهی‌ها عمل کند.

وی اضافه کرد: با ورورد اتوبوس‌ها و واگن‌های جدید به ناوگان عمومی بخش قابل توجهی از آلودگی هوای شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد که البته این موضوع نیاز به مساعدت دولت دارد.

حقانی بیان کرد: دولت و مدیریت شهری تمرکز خود را بر مسائل زیست محیطی قرار دهند و حتی اگر اعتبارات وزارت بهداشت کاهش و به حمل‌و نقل تهران داده شود، قطعا شرایط تهران به مراتب بهتر خواهد شد و آلودگی کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به شرایط بحرانی تهران در خصوص آلودگی هوا، گفت: اعتبارات برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست و این در حالی است که دولت تعهدی در خود برای کاهش آلودگی هوا ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟