فریبا درخشان‌نیا  درباره اقدامات بهزیستی برای کودکان کار و خیابان در فصل سرما گفت: با توجه به شروع فصل سرما و حضور کودکان خیابانی در خیابان‌ها و افراد کارتن خواب در معابر و بوستان‌ها ساماندهی این افراد در دستور کار قرار گرفت.

وی از افزایش ظرفیت مراکز نگهداری از این کودکان خبر داد و افزود: از دو ماه پیش پروتکل اجرایی را به مراکز نگهداری ابلاغ کرده‌ایم تا در بخش پوشاک و تغذیه اقدامات لازم صورت گیرد بخصوص در تهران با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد، جلسات متعددی تشکیل شد.

درخشان نیا با پیش‌بینی افزایش پذیرش کودکان کار و خیابان در فصل سرما گفت: ظرفیت این مراکز را افزایش دادیم چراکه معمولا با آغاز فصل سرما پذیرش‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش کودکان خیابانی و همچنین کارتن خواب‌ها در سطح کلانشهرها به ویژه شهر تهران هستیم و هر روز نیز به تعداد این افراد افزوده می‌شود و این در حالی است که باید تدبیری برای این موضوع شود.

وی گفت: بهزیستی با اختلاط کودکان و افراد بزرگسال در گرمخانه‌ها و سامانسراها و محیط‌های بسته ویژه نگهداری این قبیل افراد مخالف بوده و فلسفه حضور بهزیستی در ساماندهی کودکان خیابانی هم عمدتاً به همین دلیل است.

درخشان نیا گفت: با توجه به مشخصات خانوادگی و اجتماعی کودکان که در حال حاضر به‌عنوان کودکان خیابانی شناخته می‌شوند، باید قبول کنیم که این افراد دارای خانواده بوده و درصد قابل توجهی از آنها هم فاقد تابعیت و هویت ایرانی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟