کمک به مردم از همه عبادات بالاتر است/ حقوق شهروندی از 10 سال در قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت

حجت الاسلام محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در دیدار با روحانیون نخبگان و دانشگاهیان ایلام با اشاره به کسالت آیت الله آملی لاریجانی گفت: متاسفانه حضرت آیت الله آملی لاریجانی ده روز است که کسالت دارند و نتوانستند استراحت کنند و معالجه درستی نداشتند ضمن اینکه دو روز گذشته با زحمت فراوان خودشان را به جلسات رساندند اما شب گذشته شاهد بودید که ایشان در ساعات آخر جلسه سرفه امان به ایشان نمی داد و حتی در دیدار با خانواده شهدا هم نتوانستند خیلی صحبت کنند به همین دلیل ایشان عذر داشتند برای اینکه نتوانستند امروز در این جلسه حضور داشته باشند.

وی درباره علت انتخاب استان ایلام به رشادتهای مردم این استان در طول سالهای بعد از انقلاب اشاره کرد و کفت: مردم این استان در همه سالها پشتیبان ولایت فقیه بودند و یکپارچه شیعه بوده و محل اهل بیت هستند و از این جهت به نظرم خیلی استان بدیعی است.

این استان در حد جمعیت خودش بیشترین آزاده و شهید و جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که قریب به 13 هزار نفر است و این تعداد شهید و آزاده و جانباز مایه افتخار همه مردم ایران است.

استان ایلامی که از ابتدای انقلاب تا امروز مرزبانان خوبی بوده اند چه در سر مرز 430 کیلومتری و چه در داخل خود کشور و آن هم در جایی که می دانیم چقدر دشمن تلاش می کند تا ناامنی ایجاد کند آن هم به گفته مسئولان اطلاعات که اعلام کردند تا به حال انفجار و ناامنی نداشته و کمترین وقوع ترور Assassination در آن گزارش شده است.

اژه ای گفت: والله قسم می‌خورم خدمت به این مردم از همه عبادات بالاتر است و از همه کارها اهمیتش بالاتر است به دو دلیل اول اینکه این مردم استحقاق این خدمت را دارند و ما باید صادقانه امروز خدمت کنیم و از این که فرصت خدمت به ما داده شده شاکر خداوند باشیم امروز اگر نتوانیم مشکلات این مردم را کم کنیم یعنی ناکارآمدی آن چیزی که ادعا میکردیم را نشان دادیم.

چس علاوه بر استحقاق مردم همه دنیایی که در مقابل انقلاب شما عظمت و امام و رهبر شما ایستاده اند و سر تعظیم فرود آورده اند و دنیایی که دارد امروز یک پدیده جدید ا تجربه می کند که اسمش جمهوری اسلامی است و دارد آن را نظاره میکند اگر درست انجام وظیفه نکنیم نمی توانیم الگو باشیم. و این نظاره ایی که از تمام دنیا متوجه ماست یا ناامید می شود یا می گوید که این هم مثل سایر انقلابهای دنیا بود و تمام شد.

پس همه ما مسئولیم و باید تلاش کنیم و من به همه شما می گویم همه ما در قوه قضاییه خادمین شما هستیم و بدانید که آیت الله آملی لاریجانی و همه مسئولان دستگاه قضایی تمام همت خود را به کار گرفته اند تا با حاکمیت قانون Law و رعایت موازین در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارند البته اینکه چقدر موفق بوده اند آن یک حرف دیگری است و خدا رو شکر میکنم که می توانم این را در درگاه خداوند شهادت بدهم و بگویم که در جهت اهداف انقلاب حرکت کرده ایم.

اژه ای گفت: من به چند مورد از حرفهای مطرح شده در این جلسه اشاره میکنم و اولا اینکه ی وقتی در نظر بگیرید تا بشود به برخی از صحبتهایی که مطرح میشود حداقل پاسخ داده شود.

وی ادامه داد یکی از اساتید اعلام کردند که باید ما به سمت عدالت پیش برویم و ما هم میگوییم دقیقا ما با حرف شما موافقیم اما بیان هر موضوعی هم باید با عدالت همراه باشد چرا که وقتی شما از همه جوانب یک موضوعی با خبر نیستید آن موقع از ان موضوع حرف زدن حتما می تواند نا عدالتی و بی انصافی را به همراه داشته باشد.

در مورد مبارزه با فساد مطلب درستی فرمودید که این مطلب صحیح است که تنها قوه قضاییه نمی تواند به تنهایی وارد میدان شود و همه نهادها و حتی من میگویم همه مردم باید به میدان بیایند اما من این نکته را اضافه کنم که نگاه کنید در این چند سال اخیر داریم با چه کسانی برخورد میکنیم. یک روزی به ما می‌گفتید چرا با آفتابه دزدها برخورد می کنید اما امروز ما این کار را می کنیم؟ امروز اتهامات افرادی را بررسی میکنیم که اسامی بزرگی دارند اما مطابق قانون آن میزانی که اتهام متوجه شان است رسیدگی میکنیم گاهی شما گلایه میکنید که اتهامات بیشتر بوده اما ما که نمی توانستیم بدون داشتن موارد قانونی کسی را بیشتر از حدش مجازات کنیم.

معاون اول قوه قضاییه به برخورد با زمین خواری اشاره کرد و گفت: در سال 96 تا آخر آبان ماه، 28 هزار هکتار را رفع تصرف کردیم و نزدیک 68 هکتار قلع و قمع شده است. زمان تصرف اینها سال 96 نبوده اما در این سال به نتیجه نرسیده است.

محسنی اژه ای افزود: ما حتما از کمک های پژوهشی استقبال می کنیم تا شما نه تنها در مسئله پژوهش بلکه در زمینه های مختلف نیز کمک کنید. یکی از عوامل مهم در هر دستگاه قضایی از جمله دستگاه قضا، نیروی انسانی است. اگر قوه قضاییه نیروی انسانی مکفی داشته باشد، بیش از 70 درصد کار ما حل است. ما از شما تقاضا داریم به انتخاب نیروی کارآمد در تراز دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران کمک کنید.

معاون اول قوه قضاییه درباره حقوق شهروندی نیز اظهار کرد: حقوق شهروندی مقوله بسیار محترم و کشداری است و نمی گنجد انسان در اینگونه جلسات به ابعاد مختلف آن بپردازد. حقوق شهروندی فوق العاده مهم است به طوری که اسلام اهمیتی که به حق الناس داده به حق الله نداده است.

وی گفت: اگر یک قاچاقچی Smuggler مواد مخدر، چندین تن مواد وارد کشور کرد و میلیون ها نفر را به گام مرگ برد، حق دارد و باید حقش رعایت شود اما حق آن خانواده ها نیز باید لحاظ شود.

اژه ای خاطرنشان کرد: اگر نسبت به فسادهای فضای مجازی بی توجه باشیم، آیا حقوق شهروندی را زیر پا نگذاشتیم؟ امروز قوه قضاییه نسبت به ساماندهی و مدیریت فضای مجازی و پالایش خوبی ها و بدی ها نهایت تلاش ها را کرده و حتی به این خاطر مورد تهمت ها و حرف ها و حدیث ها قرار گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: حقوق شهروندی را اولین کسی که به عنوان دستورالعمل اعلام کرده و اجرای آن را پیگیری کرد قوه قضاییه در زمان آیت الله شاهرودی بود. از وزیر دادگستری بپرسید که زمان تصدی ایشان در دادگستری، چند هیئت تشکیل دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟