ترافیک، آلودگی هوا و خوشحالی زیاد باعث سکته قلبی می شود

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمد طیبی در این باره اظهار کرد: برخی عوامل سبب افزایش ریسک سکته قلبی در افراد مستعد می‌شود.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل سکته قلبی، شکل گیری پلاک‌های خطرناک در دهانه قلب Heart و در نهایت سکته در افراد مستعد است.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به تاثیر آلودگی هوا و ترافیک در افزایش آمار سکته قلبی اظهارکرد: یکی از دلایل سکته قلبی، قرار گرفتن افراد در ترافیک و همچنین آلودگی هوا است.

طیبی ادامه داد: آلودگی هوا و همچنین استرس ناشی از ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به مقصد می‌تواند سبب حملات قلبی در افراد شود.

وی با بیان اینکه " برخی ورزش‌ها می‌تواند خطر ریسک سکته قلبی را افزایش دهد" خاطرنشان کرد: فعالیت جسمانی شدید و ورزش Sport کردن غیر اصولی برای افرادی که سابقه قلبی دارند می‌تواند منجر به سکته شود.

این متخصص قلب و عروق استرس و اضطراب شدید را یکی از عوامل افزایش سکته قلبی عنوان کرد و گفت: استرس و اضطراب شدید می‌تواند سبب بروز حمله قلبی شود و افراد باید توجه داشته باشند که این استرس تنها در زمان ناراحتی سبب سکته نشده و افراد زمانی که بسیار شاد باشند نیز می‌تواند این شادی ناگهانی خطراتی را برای آن‌ها داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟