صدور دستور توقف شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندار از سوی پلیس

سردار تقی مهری با اشاره به اعلام لیست 25 خودروی فاقد استاندارد در روز گذشته اظهار کرد: روز گذشته لیستی از سوی وزارت صنعت و معدن در خصوص خودروهای فاقد استاندارد به پلیس Police راهور اعلام شد که البته لیست اعلامی کامل نبوده و خودروهای سنگین در آن ذکر نشده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: به دنبال اعلام این لیست به پلیس، از روز گذشته دستور توقف شماره‌گذاری این خودروها اعلام شد.

وی ادامه داد: البته ما منتظر هستیم تا نامه کتبی وزارت صنعت و سازمان محیط زیست در مورد تمامی خودروهای فاقد استاندارد به پلیس اعلام شود.

مهری گفت: این اقدام قطعاً کمک بزرگی به ارتقاء ایمنی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست است و تصمیم خوبی است که امیدواریم همه دستگاه‌های مسئول برای اجرایی شدن آن دست به دست هم دهند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا برابر قانون، وزارت صنعت استاندارهای فنی و سازمان محیط زیست استانداردهای آلایندگی را تعیین می‌کند و پلیس ملزم به اجرایی کردن این استانداردها است و خودروهایی که فاقد این استانداردها باشند نیز شماره‌گذاری نخواهند شد.

براساس ابلاغیه جدید سازمان ملی استاندارد با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، تولید و واردات خودروهای MVM 315 سدان،MVM 550 ، تیگو 5، سایپا 131 و سایپا 132 دوگانه سوز، سایپا 141 بنزینی و دوگانه سوز، آریو 1500 سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا 1700(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B 50F ، لیفان 620، لیفان X50، لیفان X60 ، جک J5 ، هیوندای i10 از دستور کار خودروسازان خارج شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟