آبادان تنها شهر آلوده ایران است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، هوای شهر تهران، امروز شنبه دوم دی ماه، در شرایط سالم قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا امروز با قرار گرفتن به روی عدد ۸۷، حکایت از سالم بودن هوا در پایتخت دارد.

شاخص ۲۴ ساعت گذشته هوا نیز عدد ۹۹ را نشان می‌دهد. میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای تهران، نشان دهنده پاک بودن هوا است.

پیش بینی می‌شود طی ساعات آینده، با افزایش تردد خودروها، شاخص ۸۷ تا حدودی تغییر پیدا کرده و شاخص‌ها به سمت آلوده‌تر شدن حرکت کنند.

در حال حاضر، تنها در شهر آبادان، هوا برای تمام گروه‌های جامعه آلوده است. در این شهر، شاخص کیفیت هوا به روی عدد ۱۶۳ قرار گرفته است. بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال بهبود وضعیت هوا در شهر آبادان وجود ندارد، زیرا در این منطقه گزارش وزش باد پیش بینی نمی‌شود.

امروز در برخی از شهر‌های کشور، شاهد ناسالم بودن هوا هستیم.

ایستگاه زابل در سیستان و بلوچستان عدد ۱۱۴ را برای ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون نشان می‌دهد. در این شرایط هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

ایستگاه اندیمشک در استان خوزستان نیز نشان دهنده عدد ۱۴۵ برای شاخص آلودگی هوا است. ایستگاه شوش نیز در این شهر عدد ۱۰۲ را نشان می‌دهد.

هوای شهر اصفهان نیز امروز برای گروه‌های حساس ناسالم است. شاخص کیفیت هوا، در این شهر به روی عدد ۱۲۱ قرار دارد.

در شرایطی که هوا در برخی از شهر‌های کشور برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده، توصیه می‌شود که کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟