پرویز خان هنوز بسته است /بیکاری 3 هزار نفر بر اثر تعطیلی این مرز

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بسته بودن سه ماهه این مرز را موجب بیکاری بیش از سه هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم دانست و گفت: هر روز تعطیلی این مرز خسارات زیادی برای استان و کشور در پی خواهد داشت.

کاشفی افزود: این تعطیلی با توجه به ظرفیت بسیار محدود مرز خسروی و بازارچه های شیخ صالح و شوشمی در تبادلات اقتصادی، موجب تنزل سطح صادرات استان در سال جاری شده است.

وی ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه به واسطه پیگیری مجدانه برای بازگشایی مرز پرویزخان گفت: با توجه به زلزله مهیب در منطقه و خسارت ۷ هزار میلیارد تومانی این زلزله و رکود شدید حاکم بر اقتصاد منطقه، باز گشایی سریع پرویزخان موجب از سرگیری تبادلات اقتصادی و جنب و جوش اقتصادی در منطقه خواهد شد.

کاشفی افزود: شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و ثلاث از قابلیت تجاری بالایی برخوردارند و معمولا تجارت و کشاورزی سهم اساسی در اقتصاد این شهرستان ها دارد و اساس تجارت آن مبتنی بر مرزهای پرویزخان و خسروی است که متاسفانه هر از چند گاهی با تعطیلی های طولانی ناشی از تحولات سیاسی داخل عراق مواجه می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از پیگیری لازم تا بازگشایی پرویزخان خبر داد و گفت: با توجه به باز بودن مرز رسمی مریوان، تداوم تعطیلی پرویزخان جای سوال دارد.

وی با اشاره به صادرات و ترانزیت سالانه حدود سه میلیارد دلاری از پرویزخان گفت: تعطیلی این مرز لطمه زیادی به صادرات کشور خواهد زد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد بازگشایی و انجام صادرات از مرز پرویزخان باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟