نباید اجازه دهیم «فقر» منجر به معلولیت شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گردهمایی بزرگ معلولان که امروز(شنبه) برگزار شد، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: آن چنان نیست که مسائل شما دیده نشود و سایر مسئولان کشور از جمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دولت و رئیس سازمان بهزیستی کشور، بر حمایت از حقوق معلولان و ارتقای کیفیت مورد ارائه فعلی، تاکید دارند.

ربیعی ادامه داد: تمام تاکید مسئولان این است که زیرساخت‌هایی فراهم شود تا به سمت حل مسائل اساسی معلولان پیش برویم تا این افراد بتوانند به صورت روان در جامعه تردد داشته باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه دیدگاه‌هایی که تاکنون بر معلولان و افرادی که دچار ناتوانی جسمی هستند، دیدگاه خوب و مطلوبی نبوده است و این در حالی است که به دور از نگاه دستگیری و وجود یک دیدگاه خوب می‌تواند منجر به توانمندی معلولان شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از معلولان، پیگیری 3 رویکرد اساسی از جمله دیده شدن معلولان و توانمندی های آنان، توجه به تحقق حقوق مسلم معلولان و نبود نگاه دلسوزانه و ترحم آمیز و پس نزدن معلولان از جامعه به دلیل نداشتن توانایی مالی امری مهم و ضروری است.

ربیعی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که اجازه ندهیم ورود افراد به دوره سالمندی، منجر به معلولیت برای آن‌ها شود و در خصوص معضل فقر نیز، باید اجازه نداد تا این مسئله منجر به بروز معلولیت شود.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از حقوق معلولان به زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌آید و امیدواریم که با تصویب آن، شرایط زندگی را برای معلولان بهبود ببخشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟