433 درخت در محله ازگل تهران در سال 94 قطع شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، محمد سالاری صبح امروز در بررسی رأی کمیسیون ماده 7 باغات و قرائت رأی بدوی این کمیسیون در شورای شهر تهران گفت: پرونده اول متعلق به زمین 921 متری در منطقه یک است که موضوع آن کسر درختان است.

وی با بیان اینکه 7 اصله درخت خشک و دو اصله درخت نیز قطع شده است که رأی کمیسیون بدوی یعنی جریمه سه برابری و غرس دو برابری درختان در نظر گرفته شده است.

رأی کمیسیون ماده 7 درخصوص این پرونده با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ادامه محمد سالاری با تشریح رأی یک پرونده دیگر گفت: این قطعه زمین در منطقه یک است که موضوع آن کاهش تعداد درختان بود که رأی کمیسیون ماده 7 بدوی جریمه سه برابری و غرس دو برابری درختان بوده است.

اعضای شورای شهر با موافقت خود رأی کمیسیون ماده 7 درخصوص این پرونده را نیز تایید کردند.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در تشریح پرونده دیگر گفت: زمین ملک مذکور در منطقه یک محله ازگل 1237 متر است که 433 اصله درخت مثمر و غیرمثمر آن قطع شده و تنها 242 اصله درخت آن هم در حاشیه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در گذشته این زمین فاقد کاربری بوده اما براساس طرح جامع ملک مذکور مزروعی و باغ و در پهنه R112 قرار گرفته است گفت: جالب است که پیش از آنکه پروانه صادر شود باید شهرداری منطقه یک از کمیسیون ماده 7 استعلام می‌کردند اما این گودبرداری بدون استعلام انجام شده است.

سالاری افزود: این اتفاق در سال 94 و در زمان شهردار اسبق منطقه یک انجام شده است.

افشین حبیب زاده در واکنش به این پرونده گفت: بهتر است اقدام شهرداری منطقه یک در گینس ثبت شود چراکه 433 درخت قطع کردند و بعد اقدام به گودبرداری ملک شده و بعد پرونده را به کمیسیون ماده 7 و باغات فرستادند که این رویه نوبر است.

وی افزود: باید اسامی متخلفان اینگونه پرونده‌ها خوانده شود و آنها به دادسرای کارکنان معرفی شوند تا نهایتا مجامع قضائی برای آنها تصمیم بگیرند.

با رای اکثریت آراء رای کمیسیون بدوی ماده 7 درخصوص این پرونده یعنی جریمه سه برابری، غرس دو برابری و معرفی متخلفان به مراجع قضائی به تصویب رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟