کشف بیش از ۱۰ میلیارد کالای قاچاق توسط دریابانان خوزستان

سردار عبداله نظرپور فرمانده مرزبانی استان خوزستان اظهار کرد: دریابانان این فرماندهی مستقر در پاسگاه شناور «خور زهره» از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر، در راستای کنترل آب‌های ساحلی استان، مبارزه با قاچاق Contraband کالا و تحقق شعار سال، روز گذشته موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشور‌های حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بندر سجافی در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این شناورها، ۶۰ دستگاه یخچال، ۱۳۰ دستگاه لباسشویی، ۸۰ دستگاه تلویزیون و ۸۰ دستگاه سماور برقی که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشور‌های حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بودند را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان در ادامه با اشاره به خسارات جبران ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصاد داخلی، تصریح کرد: گسترش پدیده قاچاق چرخه اقتصاد داخلی کشور را مختل خواهد کرد و با تعطیلی کارگاه‌های داخلی موجب افزایش بیکاری و به دنبال آن افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، از همین رو مجموعه مرزبانی خوزستان در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسداری از مرز‌های جنوب غربی کشور در مبارزه با قاچاق ساماندهی شده و دانه درشت‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

این مقام ارشد مرزبانی در ادامه با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا‌ها را ۱۰ میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

کشف بیش از ۲۸ میلیارد ریال انو اع کالای قاچاق در آب‌های شمالی خلیج فارس

سردار نظرپور همچنین اظهار کرد: ماموران مرزبانی استان خوزستان، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب‌های ساحلی استان، در سه رشته عملیات جداگانه موفق شدند ۳ فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشور‌های حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بنادر این استان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این شناور‌ها موفق شدند ۴۹ هزار و ۳۳۳ قوطی کنسرو زیتون،۶۰۰ جفت کفش چرمی،۱۸۵ دستگاه لباسشویی، ۶۰ دستگاه مایکروفر، ۵۶ دستگاه آبسردکن، ۳۳ دستگاه آبمیوه گیری، ۲۰ دستگاه جاروبرقی، کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان همچنین با اعلام دیگر کشفیات ماموران از شناور‌های فوق، ادامه داد: ۳۵ دستگاه آب تصفیه کن،۲۵ دستگاه لوازم یدکی، ۶۰ دستگاه کولر و همچنین ده‌ها دستگاه سماور برقی، تلویزیون و یخچال از دیگر کشفیات ماموران مرزبانی بود که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشور‌های حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود.

سردار نظرپور در پایان با اشاره به دستگیری ۱۴ متهم در این رابطه خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌ها را در مجموع ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد تهرانی در دادگاه: این بچه ها از من نیستند!+ عکس

راز 2 زن خیابانی که 3 جوان را در خلوتگاه خود گیر انداخته بودند!

تجاوز به عروس نازا در مقابل چشمان مادر شوهرش + عکس

اعتراف به تجاوز وحشیانه به دختر 18 ساله پشت یخچال آشپزخانه + عکس

سرقت بزرگ از مرد ثروتمند تهرانی با سرنگ آلوده به ایدز + عکس

تجاوز در خوابگاه! / سعید را کشتم و عکس جسدش را به دوستانم فرستادم + عکس

اعتراف عجیب داماد در سقوط نوعروس 22 ساله از طبقه چهارم

تجاوز به دختر جوان و زن شوهر دار توسط 2 پراید سوار در اتوبان آزادگان + عکس

مرگ وحشتناک میهمانان عروسی در کانال آب پارس آباد + عکس

اقدام ارزشمند تازه عروس‌ و داماد در زلزله کرمانشاه + گفتگو و عکس

بلایی که سر بچه های ثروتمندان آمد!

چند ثانیه تا مرگ / زن روی ریل قطار گیر کرده بود + عکس

پایان مسالمت آمیز پرونده هادی ساعی

حادثه‌ عجیب در اتاق ام آر آی بیمارستان لقمان الدوله + عکس

کدخبر: 331385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟