کمک 10 میلیون تومانی به خانوارهای زلزله زده زیرپوشش بهزیستی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی ربیعی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که در سرپل ذهاب برگزار شد، از اختصاص درصدی از بودجه اشتغال کشور به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه خبر داد.
وی بیان کرد: ساخت 2 درمانگاه در مناطق زلزله زده ظرف کمتر از 2 سال در دستور کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.
وی با ضعیف توصیف کردن مدیریرت بحران در کشور، اظهار داشت: این یکی از مشکلات اساسی است و باید برای رفع آن تمهیداتی اتخاذ شود. 
وی بیان کرد: هم اکنون 100 نفر در قالب گروه های محب در مناطق زلزله زده به منظور ساماندهی به وضعیت سلامت روان آسیب دیدگان مشغول فعالیتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای نگهداری از کودکان و سالمندانی که در جریان زلزله اخیر آسیب دیده اند مراکزی در نظر گرفته ایم و یک مرکز توانبخشی نیز برای تعداد زیادی معلول و قطع نخاعی در سرپل ذهاب احداث خواهد شد.
به گفته ربیعی، این مراکز ابتدا در قالب کانکس و سپس در شکل بنا احداث خواهند شد تا مشکلات معلولان کاهش یابد.
وی اضافه کرد که در جلسه شورای عالی اشتغال، در باره وام ارزان قیمت اشتغال برای مناطق زلزله زده تصمیم گیری می شود.
وی گفت: پس از پایان کار بازسازی، باید در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و ازگله، مهارت آموزی اقتصادی ایجاد کنیم.
وی گفت: در شهر سرپل ذهاب نیز پس از احداث مرکز توانبخشی، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست نیز احداث می شود تا به مردم منطقه خدمت ارائه دهد.
وی ادامه داد: 120 معلول جدید در شهرهای غرب استان کرمانشاه زیرپوشش بهزیستی قرار می گیرد و مستمری آبان به مددجویان نیز 2 برابر پرداخت می شود.
ربیعی، از استقرار 33 مهد کودک کانکسی در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این مهدها، به کودکان وعده غذایی گرم ارائه می شود. 
وی اظهار کرد: در جریان زلزله اخیر یک هزار و 198 خانه مددجویان زیرپوشش بهزیستی در سرپل ذهاب تخریب شد که برای بازسازی آنها نیز اقدام می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟