صیادان غیر مجاز فریدونکنار مجازات می شوند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، نشست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با جمعی از محیط بانان مازنداران و با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان ، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان و جمعی از روسای ستادی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد.

در این نشست سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: نیروهای محیط بان در سخت ترین شرایط ، عملیاتی ترین کارها را انجام داده و آنها بازوی اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست می باشند.

محبت خانی با بیان اینکه با روش و پایش آماری دقیق بر آن هستیم تا فعالیت محیط بانان را رصد کرده و با برنامه ریزی مناسبی خواهیم داشت تا مسئولین یگان حفاظت محیط زیست استان ها گزارش ماهیانه از عملکرد محیط بانان را ارسال و بدینوسیله استان های برتر را انتخاب و محیط بانان نمونه کشوری را معرفی نماییم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، نظم و انظباط در کار محیط بانی را لازمه این شغل دانست و اینکه با تلاش و پشتکار فراوان بتوانند سفیران خوبی برای محیط زیست باشند.

محبت خانی افزود: انجام کارها در سخت ترین شرایط و کمترین تجهیزات و درگیری مداوم با شکارچیان گواه مظلومیت نیروهای محیط بان می باشد.

وی بحث آموزش محیط بانان در بکارگیری سلاح سازمانی، مسائل حقوقی و آمادگی جسمانی را مهم دانست و اینکه باید این مباحث بطور مستمر به محیط بانان آموزش داده شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: نیروهای محیط بان به عنوان ضابط خاص بوده که تنها حق ورود در جرائم محیط زیستی را دارند.

وی در ادامه در خصوص تنظیم صورتجلسه ها، نحوه استفاده و حمل سلاح سازمانی و قوانین و مقررات جرائم زیست محیطی نکاتی بیان کرد.

در این نشست درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود ازجمله حقوق و مزایا، سختی شرایط کار، شیفت ،ساعت کاری، عدم برخورداری از تجهیزات ، قانون Law لایحه حمایت از محیط بان ها، حق الکشف مامورین، محل نگهداری سلاح و وضعیت معیشتی محیط بانان با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به گفتگو پرداختند و سرهنگ محبت خانی با دقت و حوصله به سوالات پاسخ دادند.

فرمانده یگان محیط زیست کشور همچنین درخصوص برخورد با صیادان غیرمجاز فریدونکنار با فرماندهی انتظامی استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟