ربیعی: نیازمند جراحی‌های سخت اجتماعی هستیم

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی ربیعی در جلسه شورای عالی رفاه با بیان اینکه دکتر روحانی بحث فقر را جزو برنامه هایش قرار داده است ، گفت : وجه دیگر برنامه ششم توسعه نیز مهار فقر است و نیازمند آن هستیم که کمیسیون های اصلی تخصصی را در این زمینه فعال کنیم.

وی افزود : باید سالانه چهار مرتبه نشست شورای عالی رفاه را برگزار کنیم. همچنین باید بتوانیم منابعی را که از محل هدفمندی بدست می آید را با سازمان برنامه و بودجه در قالب برنامه های منسجم رفاهی هزینه گذاری کنیم و در عقبه آن یک برنامه نظام مند داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لحاظ شدن 12هزار میلیارد تومان برای اشتغال فقرا در روستاها و شهرهای کمتر از 10هزار نفر گفت: به نوعی اشتغال حمایتی را دنبال می کنیم. باید اشتغال حمایتی در شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاها پیگیری شود تا این افراد بتوانند در چرخه توانمندسازی رفاهی قرار بگیرند لازمه وصل کردن این افراد به اشتغال های خرد، برنامه و پیگیری مداوم است.

ربیعی ادامه داد: باید شورای عالی رفاه در فصل جدید کار کارشناسی انجام دهد تا بتوانیم رفع فقر را هدفگذاری کرده و مسایل را ملموس تر کنیم. باید با توجه به اجرای تمام این برنامه ها در سال 97 برنامه رفاهی توانمندسازی داشته باشیم. در همین راستا نظام چندلایه تامین اجتماعی را جلو می‌بریم و اینکار جدید ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: به جراحی های سخت اجتماعی نیاز داریم و جهت رفاه درازمدت نیازمندیم که این امور انجام شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟