رئیس کمیته امداد: ارسال 100 کامیون حامل کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه ۲۰ هزار خانوار در شش شهرستان زلزله‌زده غرب کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: از این تعداد مسکن سه هزار خانوار مددجو، آسیب‌دیده است که کمیته امداد ساخت و بازسازی مسکن آن‌ها را انجام خواهد داد.
وی با اعلام اینکه برای تسکین افراد آسیب‌دیده مستمری آبان ماه مددجویان سه برابر ماه‌های گذشته پرداخت می‌شود، افزود: این تصمیم با توجه به متفاوت بودن نیاز هر خانوار در وضعیت کنونی گرفته شد.
فتاح با اشاره به اینکه منازل و لوازم‌خانگی تمام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه حوادث Accidents است، افزود: همچنین شرکت بیمه طرف قرارداد به خانواده هر فرد فوت‌شده ۲۰ میلیون تومان دیه پرداخت می‌کند.
رئیس کمیته امداد از ارسال ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های مردمی شامل مواد غذایی و پتو به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: امیدواریم توزیع این کمک‌ها میان زلزله‌زدگان تا پیش از شروع بارندگی‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه دولت وعده داده است خسارت وارد شده به همه افراد آسیب‌دیده را پرداخت کند، اعلام کرد: چنانچه سرپرست خانوار در این حادثه Incident فوت یا ناتوان شده باشد فرزندان آن با کمک مردم نیکوکار کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار خواهند گرفت.
بر اساس این گزارش، هم‌وطنان نیکوکار می‌توانند از طریق سایت کمیته امداد و یا شماره‌گیری #۹۹*۸۸۷۷* کمک‌های نقدی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه واریز کنند.
علاوه بر شماره حساب خاص ۹۹۹۹ ( و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۸۹۹۱) کمیته امداد امام (ره) نزد بانک ملی، شماره حساب‌های اعلام‌شده از سوی دفاتر استانی کمیته امداد برای واریز کمک‌های نقدی نیز فعال شده است.
ایرانیان خارج کشور هم می توانند از طریق شماره‌حساب ارزی دلاری ۲۰۵۲۶۳۳۳ و ارزی یورویی ۲۰۵۲۶۲۲۲ نزد بانک ملی کمک های نقدی خود را واریز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟