یک تیم تخصصی توانپزشکی به محل حادثه اعزام شدند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، امید قادری امروز در نشست خبری ستاد مدیریت سازمان بهزیستی کشور که در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یک تیم تخصصی توانپزشکی شامل پزشک، فیزیوتراپ و کادر درمان جهت انجام امور مربوطه به محل حادثه Incident اعزام شدند.
مدیرکل بهزیستی استان​ کرمانشاه با بیان اینکه در هفت شهرستان آسیب‌دیده و روستاها و بخشهای تابعه آنان در مجموع 8147 معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند گفت: تاکنون 96 مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.
وی افزود: در حوزه توانبخشی و رفع نیازهای معلولین همه تلاش خود را بکار می‌گیریم و در حال حاضر 200 ویلچر در بهزیستی وجود دارد که در این رابطه مشکلی نداریم.
قادری با اشاره به خرید اورژانسی وسایل کمک توانبخشی شامل عصا، ویلچر، واکر، توالت فرنگی و وسایل بهداشتی به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال عنوان کرد: یکی از مراکز شهر را به منظور مراقبت و اسکان افرادی که دچار قطع عضو یا ضایعه نخاعی شده‌اند، تجهیز و آماده‌سازی کردیم.
وی با بیان اینکه انجام مشاوره توانبخشی و پزشکی به مصدومین را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی است، افزود: شناسایی و ساماندهی سالمندان و معلولینی که اعضای خانواده خود را طی حادثه از دست داده‌اند و یا در بیمارستانهای دیگر استانهای کشور بستری هستند در دستور کار قرار دارد.
قادری اظهار کرد: تا کنون 1500 مورد خدمات روانشناسی به افراد آسیب‌دیده در زلزله ارائه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟