مدارس سالم کرمانشاه دو شیفته شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید محمد بطحایی در نخستین نشست خبری‌اش با اصحاب رسانه که همزمان شد با حادثه Incident زلزله کرمانشاه ، دو شیفته شدن مدارس سالم و تهیه کانکس برای مدارس روستایی تخریبی کرمانشاه را درمان فعلی رفع کمبود و نبود فضای آموزشی در این استان عنوان کرد.

وی در حالیکه آخرین آمار دانش‌آموزان جانباخته در زلزله یکشنبه شب (21 آبانماه) را 21 تن اعلام کرد، اظهار امیدواری کرد تا آموزش و پرورش به سرعت بتواند مناطق آسیب‌دیده را بازسازی کند.

بر اساس گزارش وزیر آموزش و پرورش ۴۴ واحد آموزشی در کرمانشاه به نحوی تخریب شده‌اند که امکان استفاده ندارند این در حالیست که خوشبختانه مدارس جدید (نوساز) آسیبی ندیده‌اند و آنچه تخریب و آسیب‌دیده، مدارس قدیمی ساز است.

بطحائی که لازمه احداث مدارس جدید و بازسازی فضاهای آسیب‌دیده را مستلزم لحاظ کردن اعتبارات در بودجه های سنواتی عنوان کرد، گفت که فرسودگی مدارس کردستان باعث وارد شدن آسیب به سازه این مدارس و تعطیلی آنها شده که امید است به سرعت مقاوم‌سازی انجام شود.

بطحایی در این نشست تاکید کرد: صحت و سلامت دانش آموزان برای ما اولویت اول است ولو آنکه تحصیلشان برای مدتی به تاخیر بیافتد و یا ناچار شویم ادامه تحصیلشان را برای مدتی در فضاهای موقت داشته باشیم.

وی همچنین از اعزام تیمی به مناطق زلزله‌زده به منظور تهیه برنامه‌ای فوری برای آماده کردن فضای آموزشی در کرمانشاه طی امشب خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟