برای اولین بار انجام رای‌گیری الکترونیکی در شورای شهر تهران+فیلم
حجم ویدیو: 14.03M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران درباره سامانه رای‌گیری الکترونیکی گفت: سامانه رای‌گیری الکترونیکی در شورای چهارم هزینه شده بود، اما نتوانستند از آن استفاده کنند. ما هیچ هزینه‌ای صرف این سامانه نکردیم و این سامانه میراث شورای گذشته است.

او ادامه داد: سامانه رای‌گیری الکترونیکی بعد از تبلت‌ها دومین حرکت دیجیتالی شورا در راستای هوشمندسازی و استفاده کمتر از کاغذ است. البته در شرایطی که افراد باید به چند نفر رای دهند از رای‌گیری مخفی و کاغذی استفاده می‌کنیم.

در ادامه حجت نظری در مخالفت با این سامانه گفت: هرچند استفاده از این سامانه خوب است اما این سیستم رای‌گیری مخفی را مخدوش می‌کند.

محسن هاشمی در پاسخ به نظری، گفت: آقای نظری من شما را در این زمینه توجیه خواهم کرد.

مجید فراهانی عضو دیگر شورا نیز پیشنهاد داد: در راستای شفاف‌سازی نام رای‌دهندگان روی صفحه ال‌سی‌دی شورا نمایش داده شود.

بهاره آروین نیز با اشاره به اینکه این پیشنهاد قابل اجرا و مناسب است، ادامه داد: سیستم دیجیتالی و الکترونیکی نباید منجر به محدودیت شود.

نظری باز هم به انتقاد از این سیستم پرداخت و گفت: استفاده از سامانه رای‌گیری الکترونیکی در مجلس که بیش از 200 نفر نماینده دارد معنا ییدا می‌کند نه شورای شهر که رئیس شورای شهر پاسخ داد: در هر صورت شورای چهارم این هزینه را متقبل شده است و باید این روش را امتحان کنیم و اگر از آن راضی نبودیم و حس خوبی نداشتیم به روش قبل باز خواهیم گشت.

در ادامه اعضای شورا برای اولین‌بار با استفاده از سامانه رای‌گیری الکترونیکی، رای‌گیری کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟