لزوم نقش نظارتی محیط زیست بر اکوپارک پردیسان

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، زهرا صدراعظم نوری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص تفاهم‌نامه سازمان محیط زیست و شهرداری تهران در مورد پارک پردیسان گفت: اخیرا تفاهم‌نامه خوبی فی‌مابین سازمان محیط زیست و شهرداری انجام شده که امیدواریم این اکوپارک را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نقش سازمان حفافظت محیط زیست نقش نظارتی و حفاظتی است، تصریح کرد: اگر در آینده مساله‌ای در پارک پردیسان ایجاد شود، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد و نباید تقصیرات را به گردن شهرداری بیندازد و لازم است همه در قالب یک تیم هماهنگ باشند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در مورد آلودگی هوا همگان می‌دانیم که آلاینده‌های متحرک دلیل 75 درصد آلودگی هوا هستند، گفت: باید با همکاری دولت برای از رده خارج کردن خودروهای دیزلی و استفاده از فیلتر دوده برای خودروها اقدام کنیم.

نوری با اشاره به قانون Law هوای پاک گفت: طبق قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست موظف است که آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوا را تهیه کند و لازم است اعلام شود این سازمان برای این مهم چه کرده است؟ چه تمهیداتی درخصوص سالم بودن فیلتر و کاتالیست مورد استفاده خودروسازان انجام داده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه تعیین حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: سازمان مکلف است که با هماهنگی سازمان استاندارد حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها را به استانداردهای روز ارتقاء دهد و بگوید که تا کنون چه اقدامی انجام داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟