ارسال150تن دارو و تجهیزات به عراق

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سیدعلی مرعشی در حاشیه بارگیری داروها و تجهیزات پزشکی برای پوشش مراسم اربعین، محموله‌ای که از امروز بارگیری آن آغاز شده، بالغ بر 15 تریلی و حجم 150 تن است که به صورت زمینی ارسال می‌شود.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مورد اقلام ارسالی گفت: این محموله شامل دارو و تجهیزات مختلف پزشکی مورد نیاز است و امسال داروهای مصرفی بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

مرعشی در مورد زمان ارسال محموله‌ها نیز گفت: بارگیری‌ها از امروز آغاز شده و طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و در نهایت تریلرها در روز جمعه از طریق مرز زمینی اعزام می‌شوند. داروها و تجهیزات در نجف، کربلا و مواکب امداد و درمانی بین راهی در کربلا و سامرا توزیع می‌شود.

وی در مورد همکاری با سازمان‌های عراقی گفت: برای ارائه خدمات، هماهنگی‌های لازم را با هلال‌احمر و وزارت بهداشت عراق و همچنین نمایندگان و مدیران کل وزارت بهداشت عراق در کربلا و عتبه‌های سامرا، حسینی و علوی انجام شده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مورد مبلغی که از زائران برای هلال‌احمر دریافت می‌شود، گفت: ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور مستقر است مانند سال گذشته مصوبه‌ای دارد که براساس آن با هماهنگی سازمان‌های نظارتی 6200 تومان، برای خدمات درمانی در عراق در نظر گرفته شده است و این مبلغ که با رایزنی ستاد اربعین صورت گرفته به 5000 تومان کاهش یافته است.

مرعشی در همین رابطه اضافه کرد: هلال‌احمر مجموعه دولتی نیست و از بودجه عمومی برای ارائه خدمات استفاده نمی‌کند. خدماتی هم که در خارج از کشور از سوی هلال‌احمر انجام می‌شود، براساس اساسنامه جمعیت به آن واگذار شده است. این مبلغ هم بخشی از هزینه‌ای است که در اربعین انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از زائرانی که برای اربعین سفر می‌کنند، مبلغی برای بیمه از جهت ارائه خدمات درمانی و حوادث Accidents دریافت می‌شود و خدمات هلال‌احمر برای تمام زائران کشورهای مختلف که برای اربعین به عراق سفر می‌کنند، رایگان است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مورد اینکه چرا از زائران ایرانی مبلغ 5000 تومان دریافت می‌شود اما به تمام زائران خدمات رایگان ارائه می‌شود، گفت: در قبال این موضوع زائران ایرانی از مواکب عراقی‌ها استفاده می‌کنند و همچنین در بیمارستان‌های آنها خدمات درمانی ارائه می‌شود. این کار در قبال کاری که در آنجا انجام می‌شود حداقل پاسخ ممکن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 320166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟