پیگیری هلال احمر برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی در میانمار

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مرتضی سلیمی در مورد آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر برای کمک‌رسانی به آوارگان میانماری اظهار کرد: برای ایجاد هماهنگی و پیش‌برد کارها، در حال حاضر دفتر پشتیبانی را در "کاکس بازار" که آوارگان میانماری در آن منطقه حضور دارند ایجاد کرده‌ایم و مسئول دفتر در آنجا مستقر شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌ریزی ایران برای احداث بیمارستان صحرایی در منطقه گفت: به دنبال زمینی با وسعت 50 در 100 متر هستیم تا بتوانیم بیمارستان صحرایی 32 تختخوابی را در آنجا ایجاد کنیم تا با توجه به نیازهایی که وجود دارد؛ خدمات درمانی و امدادی مناسبی را ارائه کنیم.

وی درباره وضعیت آوارگان میانماری گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌ها در منطقه آغاز شده، وضعیت سخت‌تر شده و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با هماهنگی‌هایی که با دولت و هلال احمر بنگلادش انجام می‌دهیم بتوانیم از پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنیم ولی کار در چنین شرایطی بسیار مشکل است.

رئیس سازمان امداد و نجات در مورد اساسی‌ترین مشکلاتی که در منطقه وجود دارد گفت: شرایط به گونه‌ای است که در زمینه بهداشت محیط و بهداشت آب مشکلاتی وجود دارد و اگر اقدامی صورت نگیرد این مسائل می‌تواند مشکلات دیگری را به بار بیاورد. دفع زباله‌ها و پسماندها نیز از مشکلات دیگری است. در حال حاضر حدود 600-700 هزار نفر در منطقه حضور دارند و این میزان جمعیت نشان می‌دهد که باید به مسئله پسماندها، بهداشت غذا و سرویس‌های بهداشتی توجه و برای برطرف کردن آنها سریعا اقدام شود.

وی اضافه کرد:‌ نظر من به عنوان یک کارشناس این است که در کوتاه مدت باید اقدام موثری برای این مسائل شود و به آب، سرویس‌های بهداشتی و حمام توجه ویژه‌ای شود. زیرا در چنین شرایطی شیوع وبا بسیار محتمل است.

سلیمی با اشاره به اینکه جمعیت‌های کشورهای مختلف که در منطقه حضور دارند، بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند در آنجا کمک می‌کنند، در ادامه درباره اقدامات جمعیت هلال احمر ایران گفت: ما در مرحله اول محموله‌های امدادی را به منطقه ارسال کردیم و در مرحله دوم تمرکزمان روی بحث‌های بهداشتی و درمانی است.

وی درباره ادامه ارسال اقلام زیستی از ایران افزود: پروسه ارسال اقلام زیستی محدودیت‌هایی دارد و از همین رو بیشتر تمرکز ما به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی است. زیرا بسیاری از اقلام را در بنگلادش می‌توان تهیه کرد و این کار از نظر اقتصادی هم به صرفه تر است. ان‌شاء‌الله بتوانیم با کمک مردم در جهت رفع آلام مردم مظلوم قدمی برداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟