دفتر تحقیقات کاربردی، مجموعه ای فرابخشی با وظایفی استراتژیک است

سردار «حسین رحیمی» در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تحقیقات کاربردی، با اشاره به کار خطیر و استراتژیک این مجموعه عنوان داشت: اهداف دفتر تحقیقات پلیس Police پایتخت باید کاربردی شود چرا که این مجموعه فرابخشی است.

وی با اشاره به این مطلب که دفتر تحقیقات کاربردی باید نقاط ضعف، چالش ها و آسیب ها را شناسایی کرده و با استفاده از مهندسی معکوس به فرصت تبدیل کند، افزود: از سوی دیگر باید نقاط قوت نیز احصاء و ارتقاء یابد.

وی عنوان داشت: این دفتر باید طی تحقیقات و بررسی های خود دریابد که چرا در بخش های انضباط اجتماعی و ترافیکی پلیس موفقیت یا عدم موفقیت دارد و باید چه شیوه ای به کارببرد تا در مدیریت ترافیک و انضباط اجتماعی و عمومی، کارآمدی پلیس بالا برود.

سردار رحیمی افزود: این مجموعه در برآوردهای خود باید بتواند راهکارهایی ارائه دهد که معضل ترافیک حل شود و حوادث Accidents رانندگی کاهش یابد همچنین پلیس را در کاهش و کشف جرایم کمک کند.

رئیس پلیس پایتخت، در ادامه با تاکید بر ایجاد تحول در کلانتری ها و مراکز انتظامی دیگر و کارآمد کردن اقدامات و افزایش کشف جرم، افزود: دفتر تحقیقات کاربردی باید در این زمینه تحقیقات کرده و بررسی کند که چه اقدامی باید صورت گیرد تا این مهم برآورده شود.

وی همچنین گفت: این مجموعه باید بررسی کند که چه اقدامی باید برای کاهش آسیب های اجتماعی و مواد مخدر Drugs صورت گیرد و یا چه کنیم که مانع از افزایش معتادان و خرده فروشان مواد مخدر شویم تا در نتیجه آن تفرجگاه ها و سایر مناطق ما امن تر شود.

سردار رحیمی با اشاره به این موضوع که دفتر تحقیقات کاربردی باید طوری عمل کند که بر اساس آن ماموریت های پلیس کارآمدتر شود، گفت: این مجموعه باید تلاش کند که علاوه بر موضوع امنیت در جامعه احساس امنیت نیز ارتقاء یابد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با تاکید بر این مطلب که این مجموعه باید به سویی برود که اقدامات پلیس به سمت اثربخشی بیشتر سوق یابد، بیان داشت: باید پلیس را مدرن کرد، دفتر تحقیقات باید علمی تر از گذشته عمل و روش های مدرن و کارآمد را جایگزین روش های ناکارآمد کند چرا که بزرگترین کار دفتر تحقیقات کاربردی پلیس، کمک به تصمیم سازی برای فرمانده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان افزود: امیدوارم با به کارگیری تحقیقات علمی، همکاری با مراکز دانشگاهی، کنفرانس های علمی و تلاش مضاعف، شاهد تحول مناسب در مجموعه دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟