ورود ۶۰ درصد مواد مخدر به ایران از مرزهای پاکستان

ژنرال مسرت‌ نوازملک رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر Drugs پاکستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه پلیس Police مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: افتخار می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران میزبانی ما را قبول کرده و با همدیگر همکاری خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر دو کشور در امر مبارزه با ترانزیت و کشت مواد مخدر، همکاری‌های خوبی را اجرا می‌کنند، افزود: انتظار داریم این سطح همکاری‌ها بیش از پیش ارتقاء پیدا کند و یکی از دلایل حضور من در ایران نیز افزایش همکاری‌های پلیس دو کشور است.

نوازملک در ادامه با اشاره به برنامه‌های مختلفی که UNODC برنامه‌های متفاوتی برای کشورها در نظر گرفته است، تصریح کرد: ما درخواست داریم کمک‌ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر و تبعات آن در بحث بودجه و افزایش آموزش و تکنولوژی ارتقاء پیدا کند.

رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان همچنین گفت: کشور پاکستان از سال ۲۰۰۱‌ از لحاظ کاشت خشخاش بسیار محدود شده و دیگر کاشتی در آن صورت نمی‌گیرد، اما متأسفانه با توجه به ناامنی‌های موجود در افغانستان، ما یکی از قربانیان اصلی مواد مخدر و ورود بی‌ضابطه آن از مرز افغانستان به کشور پاکستان هستیم.

نوازملک همچنین درباره تدابیر کشورش در خصوص مسدودسازی مرزها برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشور ایران اظهار کرد: در امر مسدودسازی مرزها، ایران بسیار قوی عمل کرده است و بخصوص در زیرساخت‌ها، فعالیت‌های ارزنده‌ای را انجام داده است. ‌ متأسفانه پاکستان در زمینه مسدودسازی، زیرساخت‌های خوبی ندارد و ما سعی می‌کنیم با استفاده از کمک‌های طرف ایرانی نسبت به مسدودسازی مرزهای کشور و جلوگیری از ترانزیت کلان مواد مخدر اقدام کنیم.

سردار زاهدیان رئیس پلیس مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: این جلسه برای ارتقای همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان که هر دو قربانیان بزرگ ترانزیت مواد مخدر از کشور همسایه هستند، برگزار شده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری دوجانبه، از ورود مواد مخدر و ترانزیت آن به کشور جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس مواد مخدر ناجا به افزایش همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۶۰ درصد از مواد مخدر از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود؛ به همین منظور مسدودسازی مرزهای دو کشور و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر، یکی از بهترین برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

زاهدیان تصریح کرد: ما مرکز تبادل و همکاری مشترک اطلاعاتی بین ایران و پاکستان داریم که دفتر آن در ایران مستقر است و افسر رابط ما در پاکستان حضور دارد و تعامل ما برای مبارزه با شبکه و باندهای مواد مخدر ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟