علت اختلال‌ در روند نام‌نویسی زائران اربعین مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، درباره علت اختلال پیش‌ آمده در سامانه سماح(ثبت‌نام اربعین حسینی) اظهار کرد: برخی اختلالات فنی در سامانه و جابجایی نیروها در 12 دفتر موقت صدور ویزا علت اصلی کند شدن روند نام‌نویسی بوده که طی دو روز آینده حل و فصل خواهد شد.

وی ادامه داد: این اشکالات فنی و جابجایی نیروها دفاتر موقت فقط در برخی مناطق کشور ایجاد شد که به‌زودی رفع می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: نیروهای مستق در دفاتر موقت هر 10 روز با نیروهای جدیدتر جابجا می‌شوند که در این میان این جایگزینی باعث کندی کار شده که در دو روز آینده حتماً نواقص حل می‌شود.

به گفته حیدری، با رفع اختلالات فنی در سامانه سماح و حضور کامل نیروهای دفاتر در محلهای مستقر تمامی برنامه‌ها با سرعت ادامه می‌یابد و تسریع و تسهیل کارها در صدور ویزای اربعین زائران در اولویت قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هر کدام از دفاتر موقت عراق برای صدور ویزای اربعین حسینی حدود هفت نیروی مستقر دارد که با جایگزینی نیروهای جدید، این افراد تا پایان فرآیند صدور ویزای اربعین به فعالیت می‌پردازند و کاستی اختلال فنی ساعتهای گذشته نیز جبران می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مشکل دیگر به مسائل فنی سامانه سماح برمی‌گردد که در برخی مناطق کشور با اشکال مواجه شدیم و این مشکل نیز حل خواهد شد بنابراین زائران به هیچ وجه نگران نباشند.

حیدری درباره اینکه سامانه سماح فقط نام‌نویسی اولیه را انجام می‌داد و در زمان پرداخت پول دچار اختلال می‌شد، توضیح داد: این مسئله به مشکلات فنی برمی‌گردد و جابجایی برخی کارکنان در دفاتر موقت نیز مزید بر علت شد؛ زمانی که کارمندی در دفاتر نباشد نمی‌تواند پول را دریافت کند بنابراین خواه ناخواه مشکلات فنی بیشتر می‌شود که به طور قطع در ساعتهای آتی حل خواهد شد و زمان از دست رفته نیز جبران می‌شود.

وی افزود: مشکلات فنی و حضور نیروهای انسانی جدید در برخی دفاتر موقت و مناطق در حال رفع شدن است و زائرن از دو روز آینده می‌توانند با سرعت کارهای خود را برای دریافت روادید اربعین انجام دهند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح تا پایان روز گذشته گفت: تاکنون بیش از 426 هزار نفر در سامانه سماح و شرکتهای کارگزاری سازمان حج نام‌نویسی کرده‌اند که بخشی از این افراد ویزای سفر را دریافت کرده‌اند؛ بخش دیگری از افراد نیز در سه شرکت معرفی شده نام‌نویسی کرده‌اند که آنها نیز در حال دریافت روادید سفر هستند.

حیدری تصریح کرد: بنابر آخرین اطلاعات تاکنون بیش از 550 هزار ویزای اربعین حسینی صادر و به دست زائران رسیده است؛ بخش دیگری از روادیدهای زائران نیز در حال صدور است که در روزهای آتی عملیات نام‌نویسی و صدور روادید شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 430 دفتر کارگزاری به همراه سه شرکت معتبر کارهای دریافت مدارک و ارسال آن برای صدور ویزا را انجام می‌دهند، گفت: این سه شرکت که در سال گذشته نیز فعالیت می‌کردند مورد تایید سفارت عراق هستند و به‌نوعی کمک حال سفارت محسوب می‌شوند و در تسهیل امور نیز فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره علت فعالیت این سه شرکت در کنار سایر کارگزاریهای سازمان حج اظهار کرد: به‌دلیل اینکه امسال حدود سه میلیون زائر ایرانی از کشورمان عازم عتبات عالیات می‌شوند و برای تسریع امور نام‌نویسی و صدور ویزا این کار انجام گرفته و این تمامی دفاتر کارگزاری و این دفترها معتبر هستند.

حیدری تاکید کرد: امیدواریم اختلال فنی و برخی مشکلات ذکر شده زودتر رفع شود؛ به‌طور قطع تاخیر پیش آمده با افزایش فعالیت دفاتر کنسولی و صدور ویزا جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: زائران اربعین حسینی نیز به زمان تعیین شده در فرآیند ثبت‌نام توجه داشته باشند و تاریخ خود را به‌درستی مشخص کنند تا از ازدحام و ترافیک در زمان عبور و مرور کاسته شود و نظم مناسبی را شاهد باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 318400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟