نقش حمایتی نیروی انتظامی در تامین امنیت گردشگران خارجی

سردار امیر رحمت‌الهی در اختتامیه کارگاه آموزش تخصصی نقش یگان حفاظت در توسعه گردشگری و تامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی، افزود: یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه گردشگری است و خوشبختانه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از گردشگری طبیعی، تاریخی وزیارتی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه در کشور است و نقش مهمی در درآمدزایی، اشتغال و توسعه همه جانبه دارد.

رحمت الهی سپس به اهمیت تأمین امنیت در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به تحولات عمیق اجتماعی، حجم انبوه اطلاعات، سرعت انتقال اطلاعات و مولفه های ظریف، پیچیده و تاثیرگذار بر امنیت اجتماعی، موجب شده تا یک تعریف متفاوت از تعاریف قبلی در حوزه‌های امنیتی ارائه شود و دست‌اندرکاران حوزه امنیت به خوبی می‌دانند مؤلفه‌ها و متغیرهای امنیتی تغییر کرده است.

وی به نقش امنیت در گردشگری کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که فقدان امنیت در برخی کشورها، سطح گردشگری را تا حد بسیار زیادی تنزل داده و در این میان صرف‌نظر از مفهوم خاص امنیت، باید اذعان نمود که بزه دیدگی های ناشی از جرایم خرد احساس امنیت را کاهش داده و این مهم می تواند بر توسعه گردشگری اثر منفی داشته باشد.

رحمت الهی افزود: برخورداری از حمایت نیروی انتظامی و اهتمام همکاران ما در یگان حفاظت می تواند در تامین امنیت گردشگران به خصوص گردشگران خارجی موثر باشد.

سردار سرتیپ‌دوم علی افشار رئیس دانشکده علوم و فنون انتظامی دانشگاه امین در این مراسم گفت: ایران کشوری بزرگ و سرشار از نعمت‌های خدادادی و طبیعی است و به‌لحاظ جغرافیای نظامی به‌اعتقاد کارشناسان نظامی گرانیگاه و نقطه استراتژیک دنیا منطقه‌ای است که ایران در آن قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران بزرگ از ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف برخوردار است که به‌عنوان مثال می‌توان به چهارفصل بودن ایران، طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری زیبا اشاره کرد که این ظرفیت‌ها در کنار تاریخ و تمدن و آثار فرهنگی تاریخی با دارا بودن مردمی با روحیه شجاع و انقلاب و وجود رهبری آگاه و بیدار نقاط قوت ایران است.

سردار افشار با اشاره به اهمیت سازمان میراث‌فرهنگی و نقش این سازمان در معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر ایران به جهانیان افزود: کمتر کشوری را می‌توان در دنیا پیدا کرد که جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری مانند ایران را داشته باشد و در این میان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند نقش مهمی در مرفی این ظرفیت‌ها و افزایش گردشگری به ایران داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟