تلفات رانندگی به سالانه 17 هزار نفر رسیده است/ وجود 3400 نقطه حادثه‌خیز در کشور

سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از رانندگان قانونمند ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: اصفهان شهر فرهنگ و تمدن و شهر شهیدان است.

وی افزود: بهترین فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس از استان اصفهان بوده‌اند و اصفهان از این نظر دارای جایگاه ویژه‌ای است؛ شهید حججی که به فرمود مقام معظم رهبری حجتی برای همه ما بود چه تأثیر معنوی و فرهنگی زیادی در داخل و خارج از کشور به وجود آورد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز یاد شهید حججی یاد رشادت، مجاهدت و ایثارگری است، امروز شهید حججی فقط افتخار نجف آباد و استان اصفهان نیست، بلکه هم جبهه های مقاومت به آن افتخار می کنند.

وی تصریح کرد: اصفهان در عرصه ترافیک باید از همه استان‌ها و از همه کشور قانونمدارتر و پیشگام‌تر است؛ اخیرا که میزبان رهبر انقلاب بودیم در دانشکده نیروی انتظامی، یکی از موضوعات مورد تاکید ایشان کاهش تلفات جاده ای بود و عنوان کردند هر دستگاهی سهم خود را مشخص کند؛ آن هایی که در خانواده خود افرادی را دارند که تحت تأثیر تصادفات عضوی را از دست داده‌اند، بهتر می‌توانند لزوم رعایت قوانین را بیان کنند.

اشتری عنوان داشت: بعضاً مطرح می‌شود که پلیس Police راهور برای جریمه برنامه روزانه‌ای دارد، اصلاً چنین نیست، شهر ایده آل ما شهری با تصادف Crash کم و جریمه کمتر است که در آن تخلفات کمتر شود؛ موتورسواران که اقشار متوسط ما هستند و بعضاً کل دارایی‌شان همان موتور سیکلت است، باید مراقب حفظ جان خود باشند.

وی با بیان این که در یک سال منتهی به هفته نیروی انتظامی 4 درصد کاهش تلفات رانندگی را داشتیم، یادآور شد: در گذشته 26 تا 27 هزار جان باخته تصادفات داشتیم، امروز و پس از از 10 سال این آمار به سالانه 16 تا 17 هزار رسیده که هنوز هم عدد بالایی است.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر از رسانه‌ها برای تبیین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز داشت: گزارشی که از تلفات رانندگی به رهبر معظم انقلاب داده شد، ایشان فرمودند یک نفر هم زیاد است و از این بابت نگران هستند.

وی با بیان این که عوامل متعددی در کاهش تصادفات تاثیرگذار است، عنوان داشت: 3 هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های اصلی کشور وجود دارد که نیازمند نظارت و فعالیت مضاعف وزارت راه و شهرسازی است؛ همچنین صنعت خودروسازی باید ببیند چه خودرویی تحویل مردم می‌دهند.

اشتری در رابطه با کمبودهایی که در بخش صنعت ساخت خودروی کشور وجود دارد، گفت: در سال‌های اخیر درصدد جلوگیری از ورود خودروهای ناایمن بوده‌ایم؛ حدود 8 درصد وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان است و به همین نسبت تلفات و تصادفات در این استان بیشتر است و براساس آمار 1.4 میلیون موتورسیکلت و 1.3 میلیون خودرو در استان اصفهان تردد می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: میانگین کشوری جان‌باختگان تصادفات خودرویی در جاده‌های بین شهری 44 درصد است که این آمار در اصفهان 20 درصد است؛ استان اصفهان در تلفات ناشی از موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده از میانگین کشوری بالاتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟