ورود شورا به دیوارکشی اطراف مجلس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدجواد حق‌شناس صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بازدید روز گذشته‌اش از ساخت و سازهای اطراف مجلس با بیان اینکه پیرو تذکر ساخت و ساز در اطراف مجلس به همراه حجت‌الله نظری و محمد سالاری از ساخت و سازهای این منطقه بازدید کردیم، گفت: برهمین اساس گزارشی را در مورد بازدید روز گذشته ارائه می‌کنم.

وی با بیان اینکه این بازدید در 22 مهرماه سال 96 برای بررسی وضعیت میدان بهارستان در جبهه غربی انجام شد، گفت: میدان بهارستان یکی از ارزشمندترین میادین شهر است که از نظر تاریخی و سیاسی بستر بسیاری از وقایع تاریخی بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه به پیشنهاد مجلس در مردادماه 95 و همزمان با روز مشروطه این میدان به ثبت ملی رسید، گفت: شاهد هستیم اخیرا مجلس با هدف تامین و ارتقای شرایط امنیتی اقدام به انجام اصلاحات معابر پیرامون میدان کرده که ادامه این مسیر لطمات جبران‌ناپذیری را به میدان وارد می‌کند.

حق‌شناس با بیان اینکه احداث ابنیه بلندمرتبه در جبهه شرقی باعث شده که منظر مدرسه مطهری، مسجد سپه‌سالار و... تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این در حالی است که در این ابنیه بلندمرتبه ارزش‌های معماری و اسلامی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم که مجلس اقدام به مسدود کردن خیابان مردم کرده است، گفت: این در حالی است که این خیابان شارع عمومی بوده و حتی پس از دیوارکشی مسیر تردد اتوبوس‌ها را تغییر داده‌اند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد دیواره آجری در روبه‌روی مجلس ملی علاوه بر اینکه باعث تصرف معبر پیاده‌راه روبه‌روی مجلس شده، باعث برهم زدن چهره این اثر ملی شده است، گفت: هیات رییسه در روز چهارشنبه (فردا) با رییس مجلس دیداری دارند که بهتر است این موضوع با وی مطرح شود.

حق‌شناس با بیان اینکه لازم است طرح توسعه مجلس به رویت شورای شهر قرار گیرد و با توجه به وسعت اقدامات بهتر است شورای عالی معماری و شهرسازی نسبت به این طرح ورود کند، گفت: احداث دیواره پیرامون مجلس بدون اطلاع مسوولان امر بوده و حتی سازمان میراث نیز اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه تملک خانه‌های شهروندان در اطراف مجلس این شائبه را ایجاد کرده است که ممکن است در آینده جنوب میدان نیز مسدود شود گفت: باید شورای شهر تهران و شهرداری تهران به این موضوع که بدون اطلاع انجام شده، وارد شود.

محسن هاشمی‌رفسنجانی رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به دیوارکشی در اطراف مجلس گفت: بهتر است نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تنظیم شود تا مسائل مربوط به این طرح امنیتی و چرایی انسداد معابر قید شود تا در جلسه روز آتی با رییس مجلس این موضوع را بررسی کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟