عقاب در حال انقراض تحویل محیط زیست بهارستان شد

شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان افزود: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان شهرک قلعه میر مبنی بر یافتن یک بهله پرنده شکاری،پس از اعزام ماموران اجرایی به محل مورد نظر، پرنده مذکور از نظر وضعیت جسمانی مورد بررسی قرار گرفت که با حصول اطمینان از سلامت این پرنده که به تشخیص کارشناسان، عقاب طلایی بوده است به پارک طبیعت پردیسان منتقل شد تا به دامن طبیعت بازگردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان همچنین تصریح کرد: عقاب طلایی از گونه های در معرض خطر انقراض مشمول بند (ت)ماده ۳ قانون شکار و صید به استناد مصوبه شماره ۱۶۸ مورخ ۱۳۷۸/۰۶/۰۳ شورای عالی حفاظت محیط زیست است که جزو گونه‌های جانوری حمایت شده از سوی سازمان حفاظت محیط ‌زیست به شمار می‌آید و زنده‌گیری و نگهداری آن ممنوع است.

وی کمک و سهیم شدن مردم را حفظ و نگهداری محیط زیست را در استمرار اینگونه اقدامات و حمایت‌های شهروندان و دلسوزی آن‌ها نسبت به سلامت محیط زیست و حیات وحش دانست و گفت: همکاری تمامی ساکنین منطقه و همیاران و دوستداران محیط زیست در راستای اجرای اصل 50 قانون Law اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی می خواند ضروری است.شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، سریعا این اداره را مطلع کنند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست تهران(سامات) این جانور در ایران در امتداد دو رشته کوه البرز و زاگرس و کویرهای مرکزی سکونت دارد. عقاب طلایی نام خود را از پرهای طلایی و برنزی تاج، سر و پشت گردنش گرفته است. رنگ آن قهوه‌ای تیره است و از دور به سیاهی می زند. ساق پا چکمه‌ای و از هر دو طرف پوشیده از پر است. هنگام پرواز بال‌ها کمتر به بالا خم می‌شود و تقریبا مسطح است. مناطق صخره‌ای، چشم‌اندازهای فراخ را به زمین‌های هموار و مناطق جنگلی ترجیح می‌دهد. سرعت متوسط عقاب طلایی ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است که می‌تواند در زمان شیرجه آن را به ۳۲۰ کیلومتر برساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟