پوشش هزینه بیماران خاص و غیرخاص از طریق بیمه ها مانند گذشته

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: علی رغم تاکید رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم افزایش در پرداخت هزینه دارویی بیماران خاص، انعکاس و برداشت غیر واقعی خبر مصوبه 11مهر ماه سال جاری هیات وزیران در خصوص حذف یارانه از داروهای ساخته شده؛ موجب بروز سوالاتی در برخی اذهان بویژه بیماران مرتبط با موضوع شده است.

محمد هاشمی با اشاره به اینکه محور و موضوع مصوبه اخیر هیات دولت در راستای اجرای تبصره 2 ماده 18 قانون Law مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز و تعیین جریمه برای کالاهای قاچاق بوده است، تصریح کرد: در این قانون، جریمه قاچاق کالاهای یارانه ای دو تا چهار برابر ارزش کالا تعیین شده و جریمه فوق در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای یارانه ای و هدر رفت یارانه می‌باشد.

وی اضافه کرد: بنا بر دلیل بیان شده؛ دولت موظف بود که فهرست اقلام یارانه ای را تصویب و اعلام کند.

هاشمی افزود: هیات دولت در 6 بهمن سال 95 عملا فهرست این اقلام یارانه ای که شامل کالاهای اساسی، حامل های انرژی، برخی نهاده های کشاورزی و دارو می شد را اعلام کرد و این در حالی بود که یارانه مستقیم تمام داروها پیشتر و در سال 78 حذف شده و یارانه داروهای بیماران خاص نیز در سال 93 به بیمه ها منتقل شده بود لذا غیر از واکسن ها، رادیو داروها و برخی شیرخشک ها، هیچ یارانه ای به داروها در زنجیره تامین پرداخت نمی‌شد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: مصوبه 6 بهمن 95 اشکالاتی را برای صادرات دارو به کشورهای همسایه بوجود آورده بود که در مصوبه اخیر هیات وزیران اصلاح شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ پوشش هزینه های بیماران اعم از خاص و غیرخاص، کماکان از طریق بیمه ها و بدون تغییر نسبت به قبل ادامه می یابد و هیچ افزایش پرداختی بابت مصوبه مورد بحث متوجه بیماران نخواهد بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟